Καλλυντικά: Στο 1 δισ. ευρώ ο τζίρος – Αυξάνεται η ζήτηση για premium προϊόντα
Σε μικρές και ενίοτε πολυτελείς απολαύσεις, όπως τα καλλυντικά, έχει ενδώσει το τελευταίο διάστημα μερίδα Ελλήνων καταναλωτών στην προσπάθειά τους να «αποσυμπιεστούν» από τις πιέσεις που ασκεί ο πληθωρισμός και να στραφούν σε ό,τι «ομορφαίνει» την καθημερινότητά τους.
Και μπορεί το λεγόμενο lipstick effect –που επινόησε ο Λέοναρντ Λόντερ, ένας από τους κληρονόμους της εταιρείας ομορφιάς Estée Lauder– να μην εκδηλώνεται ως τάση αυτή την περίοδο, αφού η ελληνική οικονομία δεν έχει διολισθήσει σε ύφεση, όμως οι καταναλωτές, παρά το κύμα ακρίβειας, εξακολουθούν να περιποιούνται τον εαυτό τους στρεφόμενοι ενίοτε και σε πιο ακριβά είδη. «Συνέβαινε κατά τη δεκαετία της κρίσης και συμβαίνει και τώρα. Βλέπουμε δηλαδή να ανεβαίνει η ζήτηση και η δαπάνη για premium προϊόντα. Οταν κάποιος κάνει περικοπές, ενδέχεται να φυλάξει ένα μέρος των δαπανών του όχι απλώς για να αγοράσει το προϊόν που αγόραζε, αλλά για να κάνει και upgrade. Πρόκειται για ψυχολογική παρόρμηση», λέει στην «Κ» ο Βαγγέλης Φώσκολος, σύμβουλος πωλήσεων στην εταιρεία ερευνών Circana.
Στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων καταδεικνύουν πως το 2022 ο τζίρος της αγοράς ανήλθε σε 1,060 δισ. ευρώ, φτάνοντας στα προ πανδημίας επίπεδα, ενώ ανοδικά κινήθηκε πέρυσι και η κατά κεφαλήν δαπάνη για την αγορά καλλυντικών προϊόντων. Βέβαια, ένα μέρος του τζίρου προήλθε από τις ανατιμήσεις, ενώ οι επιχειρήσεις προχωρούν σε προσφορές για να τονώσουν τους όγκους πωλήσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του συνδέσμου, πέρυσι οι Ελληνες δαπάνησαν 102 ευρώ για την αγορά καλλυντικών, έναντι 93 ευρώ το 2021, 86 ευρώ το 2020 και 96 ευρώ το 2019. Ομως τι αγόρασαν;
Το μακιγιάζ αναδείχθηκε σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες καλλυντικών, με τον τζίρο να αναπληρώνει το χαμένο έδαφος της διετούς πανδημικής κρίσης. Η σταδιακή κατάργηση της μάσκας ανέβασε τις πωλήσεις στα 139 εκατ. ευρώ το 2022, από 119,1 εκατ. ευρώ το 2021 και 111,3 εκατ. ευρώ το 2020, περίοδο που τα καταστήματα παρέμειναν για μεγάλο χρονικό διάστημα κλειστά. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως οι ανατιμήσεις στα καλλυντικά ήταν της τάξεως του 5%-6%, δηλαδή δεν έφτασαν να είναι τόσο αποτρεπτικές για τους καταναλωτές, ακόμη και όταν πρόκειται για πιο πολυτελή προϊόντα. Πηγές αναφέρουν στην «Κ» πως στα καταστήματα Αttica παρατηρείται μεγάλη άνοδος στις πωλήσεις καλλυντικών προϊόντων, τονίζοντας ότι στα καλλυντικά γίνεται πάντα μια ανατίμηση 3%-4% από τους προμηθευτές. Ο τζίρος της «Αττικά Πολυκαταστήματα» εκτιμάται πως θα υπερβεί τα 200 εκατ. ευρώ φέτος, ενώ όσον αφορά τις επενδύσεις έχει επεκτείνει κατά 6.000 τ.μ. το κατάστημα City Link στο κέντρο της Αθήνας τα δύο τελευταία χρόνια (3ος, 4ος, 5ος όροφος) και δρομολογεί την επέκταση κατά επιπλέον 2.000 τ.μ. του δευτέρου ορόφου τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News