Στους 250 «μεγάλους» του λιανεμπορίου διεθνώς η Σκλαβενίτης
Τη 242η θέση μεταξύ των 250 μεγαλύτερων λιανεμπορικών επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο, βάσει του κύκλου εργασιών του 2021, καταλαμβάνει η Σκλαβενίτης, σύμφωνα με την ετήσια έκδοση της Deloitte «Global Powers of Retailing 2023».
Στην ελίτ του παγκόσμιου λιανεμπορίου συγκαταλέγεται για δεύτερη συνεχή χρονιά ο όμιλος «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης», η μοναδική επιχείρηση λιανεμπορίου από την Ελλάδα που συμπεριλαμβάνεται στη σχετική κατάταξη. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ετήσια έκδοση της Deloitte «Global Powers of Retailing 2023» («Οι παγκόσμιες δυνάμεις του λιανεμπορίου 2023), η κορυφαία ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ καταλαμβάνει τη 242η θέση μεταξύ των 250 μεγαλύτερων λιανεμπορικών επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο. Η κατάταξη έχει γίνει με βάση τον κύκλο εργασιών του 2021, που για τον ελληνικό όμιλο ήταν σε ενοποιημένο επίπεδο 3,98 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στην πρώτη δεκάδα της σχετικής κατάταξης της Deloitte βρίσκονται οι αμερικανικές Walmart, Amazon και Costco, και ακολουθούν ο γερμανικός εκπτωτικός όμιλος Schwarz (όπου ανήκει και η Lidl), οι αμερικανικές αλυσίδες The Home Depot και The Kroger, η κινεζική ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών Jd.com, η αμερικανική αλυσίδα φαρμακείων Wallgreens Boots Alliance, η γερμανική Aldi και η αμερικανική Target Corporation. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κύκλος εργασιών της «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης» έκλεισε με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης, κάτι που σημαίνει ότι ξεπέρασε κατά πολύ το φράγμα των 4 δισ. ευρώ. Η υψηλή επισκεψιμότητα συνεχίζεται και το 2023, παρά το γεγονός ότι συνολικά στον κλάδο καταγράφεται υποχώρηση της ζήτησης. To 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το μερίδιο αγοράς της αλυσίδας ήταν 34,4%, ενώ ο μέσος ημερήσιος αριθμός επισκεπτών ήταν 560.000, πάνω και από τον μέσο ημερήσιο αριθμό επισκεπτών προ πανδημίας (547.730 άτομα).
Η αύξηση του τζίρου το 2022 και η συνέχιση της ανάπτυξης το 2023 οφείλεται φυσικά και στο γεγονός ότι η αλυσίδα έχει ενισχύσει σημαντικά το δίκτυό της, οργανικά αλλά και μέσω εξαγορών. Σημαντικές προσθήκες στο δίκτυο ήταν το νέο υπερμάρκετ στη Νέα Φιλαδέλφεια, στο κτίριο της πρώην Renault, ενώ σχεδιάζεται ακόμη το άνοιγμα καταστημάτων σε Γλυφάδα και Μυτιλήνη.
Μέσω εξαγορών η εταιρεία έχει εντάξει μόνο μέσα στο α΄ τετράμηνο του 2023 δώδεκα νέα καταστήματα, τέσσερα στα Μεσόγεια που προέρχονται από την εξαγορά μέρους του δικτύου της αλυσίδας «Γέγος» και οκτώ στη Λάρισα μετά την πρόσφατη εξαγορά της αλυσίδας «AS Αγορά». Σύμφωνα, τέλος, με αναλυτές της αγοράς, οι πελάτες της αλυσίδας εμφανίζονται να είναι οι πιο «πιστοί» σε αυτήν, ενώ αποτελεί τη μία από τις δύο αλυσίδες με το υψηλότερο ποσοστό μετατροπής περιστασιακών πελατών σε κύριους.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News