Business & Finance Παρασκευή 28/04/2023, 09:27
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Online φαρμακεία: Αύξηση 7% στον τζίρο αλλά βουτιά σε μάσκες και test covid

Online φαρμακεία: Αύξηση 7% στον τζίρο αλλά βουτιά σε μάσκες και test covid

Αύξηση των πωλήσεών τους κατά 7% εμφάνισαν τα online φαρμακεία στο πρώτο τρίμηνο του 2023, με τις πωλήσεις να ανέρχονται στα 69 εκατ. ευρώ και την μέση τιμή αξίας του ηλεκτρονικού καλαθιού να αυξάνεται κατά 9% στα 43,70 ευρώ, δείχνουν τα στοιχεία της Convert Group. 

Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι ​η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει ​εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ​ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014​, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.

Online φαρμακεία: Αύξηση 7% στον τζίρο αλλά βουτιά σε μάσκες και test covid-1

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών σε επίπεδο 3μηνου αναδεικνύονται οι εξής: +7% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, +2% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες και +2% σε βρεφικά και παιδικά είδη. Μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν τα προϊόντα υγείας κατά 31%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορωνοϊού) δεν αποτελούν πλέον προτεραιότητα για το αγοραστικό κοινό. 

Online φαρμακεία: Αύξηση 7% στον τζίρο αλλά βουτιά σε μάσκες και test covid-2

Το μεγαλύτερο εύρημα της τριμηνιαίας έκθεσης της Convert Group είναι ότι για πρώτη φορά μετά από χρόνια υπάρχει συγκράτηση των εκπτώσεων στο online κανάλι, αφού σε ποσοστό έπεσε στο 38% επί της Προτεινόμενης Λιανικής Τιμής από 43% που ήταν για στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. 

Online φαρμακεία: Αύξηση 7% στον τζίρο αλλά βουτιά σε μάσκες και test covid-3

Στα marketing κανάλια, σε επίπεδο τριμήνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να βρίσκονται στην πρώτη θέση επιφέροντας το 45% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Ακόμη, οι πλατφόρμες σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 15% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 14%. 

Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 67% έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών, προτιμώνται οι πρωινές και  μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες. 

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News