Αλυσίδες καταστημάτων από τη Σερβία επεκτείνονται στην ελληνική αγορά
Όχημα για την έξοδο στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης αποτελεί η Ελλάδα για λιανεμπορικές αλυσίδες της Σερβίας, οι οποίες το τελευταίο διάστημα δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και μάλιστα με ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης. Μετά δε τις εξελίξεις στην Ουκρανία, που ουσιαστικά «έκλεισαν» τη μεγάλη ρωσική αγορά, αλλά και χώρες γύρω από αυτήν, η επέκταση προς μια χώρα που αγαπά τις μάρκες και οι κάτοικοί της έχουν υψηλότερο πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα από αυτό στις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων και των χωρών της πρώην Ανατολικής Ευρώπης, αποτελούν ισχυρά κίνητρα για την είσοδο στην ελληνική αγορά. Από την άλλη, πρόκειται για αλυσίδες που πωλούν τα προϊόντα τους σε ανταγωνιστικές τιμές σε σύγκριση με άλλες της κατηγορίας τους, γεγονός που σε συνθήκες πληθωριστικής κρίσης τους δίνει ώθηση για την απόσπαση σημαντικών μεριδίων αγοράς.
Αύριο η σερβική αλυσίδα Lilly Drogerie, η οποία δραστηριοποιείται στην κατηγορία των καλλυντικών, των συμπληρωμάτων διατροφής, καθώς και των ειδών βρεφικής φροντίδας εγκαινιάζει το 10ο κατάστημά της στο εμπορικό κέντρο Avenue, στην περιοχή του Αμαρουσίου, ανηφορίζοντας πλέον και στα Βόρεια Προάστια. Η αλυσίδα, σερβικών συμφερόντων, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην ελληνική αγορά μόλις τον Απρίλιο του 2021 (σ.σ. τότε συστάθηκε η Lilly Drogerie Μονοπρόσωπη ΑΕ μέσω της κυπριακής εταιρείας Lilly Drogerie Ltd) έχει ανοίξει ήδη καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας, στον Πειραιά, την Καλλιθέα, την Νέα Φιλαδέλφεια, το Μενίδι, το Αιγάλεω. H εταιρεία ιδρύθηκε το 2003 με έδρα το Βελιγράδι κι έχει ηγετική θέση στην κατηγορία της, στη Σερβία με πάνω από 200 φαρμακεία, ενώ δραστηριοποιείται και στη Βουλγαρία. Συνολικά στην αλυσίδα απασχολούνται πάνω από 2.500 άτομα.
Πού ποντάρει για την επιτυχία της στην ελληνική αγορά; Στο γεγονός ότι διαθέτει και επώνυμα είδη, πολυεθνικών εταιρειών (Nestl, P&G, Colgate Palmolive κ.α.), αλλά και ελληνικών εταιρειών (ΜΕΓΑ, Septona, Frezyderm κλπ.), ενώ έχει αναπτύξει και δικές της σειρές προϊόντων που διατίθενται σε χαμηλότερες τιμές.
Έντονη δραστηριότητα στην ελληνική αγορά αναπτύσσει μία ακόμη σερβική εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται επίσης σε έναν εξαιρετικά δυναμικό κλάδο του λιανεμπορίου, αυτόν των αθλητικών ειδών. Ο λόγος για την Sport Vision η οποία εισήλθε στην ελληνική αγορά λίγο πριν την εκδήλωση της πανδημίας, στις αρχές Φεβρουαρίου 2020 αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ομίλους στην κατηγορία αυτή στην περιοχή των Βαλκανίων έχοντας δραστηριότητα σε 13 χώρες (Σερβία, Βοσνία – Ερεζεγοβίνη, Κροατία, Σλοβενία, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία, Ρουμανία, Βουκγαρία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία και Ελλάδα). Εντός του 2021 η εταιρία ίδρυσε τρία καταστήματα στο νομό Αττικής, και πιο συγκεκριμένα σε Αγία Παρασκευή, Χαλάνδρι και Πειραιά ενώ ξεκίνησε και τη λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος. Εντός του 2022 προστέθηκαν τέσσερα νέα καταστήματα σε Πάτρα, Θεσσαλονίκη και δύο στη Γλυφάδα. Σήμερα η σερβική αλυσίδα έχει αναπτύξει συνολικά 13 καταστήματα με τα σήματα, Sport Vision και Buzz, ενώ λειτουργεί και δύο αντίστοιχα ηλεκτρονικά καταστήματα. Το 2020 είχε μηδενικό τζίρο, ενώ το 2021, περίοδο που στην ουσία ξεκίνησε να λειτουργεί τα καταστήματά της, αλλά με τους γνωστούς περιορισμούς λόγω Covid-19, ο τζίρος της ανήλθε σε μισό εκατ. ευρώ. Βεβαίως, οι στόχοι για την ελληνική αγορά είναι πολύ μεγαλύτεροι.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News