Επ. Ανταγωνισμού: Έγκριση της απόκτησης αποκλειστικού ελέγχου της FAMILY SUPER MARKET από τη Μασούτης
Ομόφωνα εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την «Διαμαντής Μασούτης ΑΕ-ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ» επί της «FAMILY SUPER MARKET Μονοπρόσωπη Α.Ε.».
Οι σχετικές αγορές που αφορούν την υπό κρίση συναλλαγή είναι η αγορά λιανικής πώλησης καταναλωτικών αγαθών καθημερινής χρήσης τα οποία διανέμονται μέσω υπεραγορών, σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ και εκπτωτικών καταστημάτων σε πανελλαδικό επίπεδο. Ενώ για τους σκοπούς της παρούσας συγκέντρωσης, προκειμένου να ελεγχθούν πλήρως οι ανταγωνιστικές συνθήκες, έγινε περαιτέρω κατάτμηση της σχετικής γεωγραφικής αγοράς σε ότι αφορά την λιανική πώληση ειδών σούπερ μαρκετ σε τοπικό επίπεδο ανά νομό και συγκεκριμένα σε ακτίνα έως 10 λεπτών με το αυτοκίνητο για τις αστικές περιοχές και έως 30 λεπτών με το αυτοκίνητο για τις ημιαστικές περιοχές, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της επιτροπής.
Συγκεκριμένα για τις περιοχές εκείνες που υπήρχαν οριζόντιες επικαλύψεις μεταξύ της εξαγοραζόμενης και της αγοράστριας εταιρείας ήτοι στους νομούς Πιερίας, Πέλλας, Κοζάνης, Ροδόπης, Καβάλας, Χαλκιδικής και Ημαθίας προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες ανταγωνισμού από την πλευρά ζήτησης του καταναλωτή και προσφοράς σε τοπικό επίπεδο.
Σύμφωνα με την Απόφαση, στις εν λόγω τοπικές αγορές ο πραγματικός ανταγωνισμός, μεταξύ άλλων από μεγάλες αλυσίδες πανελλαδικής εμβέλειας είναι υπαρκτός και ως εκ τούτου δεν αναμένεται κίνδυνος δημιουργίας αντί-ανταγωνιστικών επιπτώσεων μη συντονισμένης συμπεριφοράς ενώ το μερίδιο της νέας οντότητας θα υπολείπεται εκείνο της δημιουργίας δεσπόζουσας θέσης για όλες τις περιπτώσεις.
Σε ότι αφορά πιθανά συντονισμένα αποτελέσματα στην τοπική περιοχή του Πολύγυρου Χαλκιδικής όπου θα υπάρχουν πλέον μόνο δυο αλυσίδες πανελλαδικής εμβέλειας εντός της ακτίνας των 10 λεπτών ο ανταγωνισμός από πλείστες τοπικές επιχειρήσεις (όπως παντοπωλεία, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία,) είναι υπαρκτός , με αποτέλεσμα να ασκούνται ανταγωνιστικές πιέσεις και, έτσι, οι καταναλωτές έχουν εναλλακτικές δυνατότητες επιλογής σε μια ενδεχόμενη αύξηση των τιμών.
Επίσης δεν αναμένεται οι δυο αλυσίδες πανελλαδικής εμβέλειας να συντονίσουν τις τιμές τους για την περιοχή αυτή καθότι καθορίζουν την τιμολογιακή τους πολιτική σε εθνικό επίπεδο, ενώ υπενθυμίζεται τέλος ότι οι εν λόγω γεωγραφικές αγορές έχουν περιοριστικά οριστεί σε απόσταση 10 λεπτών με το αυτοκίνητο με αποτέλεσμα να βρίσκεται έτερη αλυσίδα πανελλαδικής εμβέλειας σε απόσταση 15 λεπτών.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Σούπερ μάρκετ: Μόνος κυρίαρχος ο Μασούτης σε Τήνο, Πάρο, Χίο
Η Lidl πάει Ψυχικό – Τα σχέδια και η στρατηγική της
Tα υπερμάρκετ γίνονται εμπορικά κέντρα
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News