Carlsberg: Η μονάδα της Σίνδου γίνεται παραγωγικός κόμβος
Ασφάλεια και τουρισμός βρίσκονται πίσω από την απόφαση του ομίλου Carlsberg να φέρει στην Ελλάδα την παραγωγή του ομώνυμου σήματος μπίρας, για την κάλυψη των αναγκών της εγχώριας αγοράς, αλλά και σημαντικών ξένων αγορών, από τη Νότια Αμερική έως τη Μέση Ανατολή. Εδώ και μερικές εβδομάδες στο ένα από τα δύο εργοστάσια της εν Ελλάδι θυγατρικής του δανέζικου ομίλου, της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας –και συγκεκριμένα στη μονάδα της Σίνδου στη Θεσσαλονίκη– έχει ξεκινήσει η παραγωγή της μπίρας Carlsberg στις συσκευασίες του κουτιού, καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιού, κάτι που αναμένεται να δώσει ώθηση στις πωλήσεις στην Ελλάδα τόσο στο κανάλι του σούπερ μάρκετ όσο και στο κανάλι της εστίασης.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα στην Ελλάδα η Carlsberg κυκλοφορούσε στη συσκευασία της γυάλινης φιάλης, 330 ml, με τις εισαγωγές να γίνονται κυρίως από τη Σερβία όπου παράγονται στη ζυθοποιία της θυγατρικής του ομίλου Carlsberg Srbija.
Στη μονάδα της Σίνδου θα παράγεται η Carlsberg στη συσκευασία σε κουτί των 330 ml και των 500 ml, καθώς και σε όλους τους τύπους βαρελιών (Draught Master Flex & Modular και μεταλλικό keg).
Η μονάδα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, αλλά και αυτές άλλων αγορών του ομίλου, που δεν διαθέτουν τοπική παραγωγή, μεταξύ των οποίων είναι οι αγορές Νότιας Αμερικής, Μέσης Ανατολής και Αφρικής. «Πρόκειται για μια εξαιρετικής σημασίας εξέλιξη για τον κλάδο της ζυθοποιίας, που συνεπάγεται και την αναβάθμιση της παραγωγικής μονάδας της Σίνδου, η οποία πλέον εξελίσσεται σε ένα παραγωγικό και εξαγωγικό κόμβο, με μεγάλες προοπτικές και κατ’ επέκταση νέο πλάνο επενδύσεων ως προς τη διαχείριση περισσότερων πρώτων υλών και υλικών παραγωγής», τονίζεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Πώς οδηγήθηκε στην απόφαση αυτή ο όμιλος Carlsberg; Οπως επισήμαναν στην «Καθημερινή» πηγές της εταιρείας, μετά την πανδημία και τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ευρώπη έγινε ένας εκ νέου σχεδιασμός της δομής και της οργάνωσης της παραγωγής του ομίλου και αποφασίστηκε η περαιτέρω αναβάθμιση του εργοστασίου της Σίνδου. Με άλλα λόγια, η Ελλάδα κρίνεται ως η περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης όπου οι πολιτικές και οικονομικές συνθήκες διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία της παραγωγικής διαδικασίας. Κρίσιμο ρόλο διαδραματίζει και η μεγάλη τουριστική ανάπτυξη, καθώς ευνοεί σημαντικά τις πωλήσεις μπίρας και ειδικά στη λεγόμενη «κρύα αγορά» (κανάλι εστίασης – ξενοδοχείων), όπου τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ μεγαλύτερα. Υπενθυμίζεται, άλλωστε, ότι ο όμιλος διατηρεί 8 ζυθοποιεία στη Ρωσία από την οποία, όμως, ανακοίνωσε στις 9 Μαρτίου 2022 ότι επιθυμεί να αποεπενδύσει πλήρως.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι η μεταφορά στην Ελλάδα της παραγωγής σημάτων του ομίλου που δεν παράγονταν πριν στη χώρα βρισκόταν στις προθέσεις του ομίλου ήδη από το 2014, όταν ο όμιλος Carlsberg εξαγόρασε το 51% της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (η οποία είχε ξεκινήσει εκ νέου την παραγωγή της μπίρας ΦΙΞ), προθέσεις που είχε αποκαλύψει σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή» ο τότε διευθύνων σύμβουλος της «Μύθος Ζυθοποιία» (θυγατρική τότε της Carlsberg στην Ελλάδα) Αλ. Καραφυλλίδης. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 ο δανέζικος όμιλος εξαγόρασε και το υπόλοιπο 49% της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Οι επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία την περίοδο 2018-2021 ανέρχονται σε 26 εκατ. ευρώ, ενώ την περίοδο 2022-2026 υπολογίζονται σε 35-40 εκατ. ευρώ.
Το 2021 οι πωλήσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας διαμορφώθηκαν σε 141,54 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022 η εταιρεία σημείωσε διψήφια ανάπτυξη που υπερέβη τον μέσο όρο της αγοράς.
Διαβάστε επίσης:
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία φέρνει την παραγωγή της μπύρας Carlsberg στην Ελλάδα
PepsiCo Hellas: Επαναπατρίζεται η παραγωγή αναψυκτικών ΗΒΗ
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News