ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Media Strom: Aπό το ημιυπόγειο στο Μεταξουργείο στην κορυφή της αγοράς στρωμάτων

Media Strom: Aπό το ημιυπόγειο στο Μεταξουργείο στην κορυφή της αγοράς στρωμάτων

Το 1967 δύο αδέρφια με καταγωγή από τον Αμπελιώνα Αρκαδίας, ο Γιάννης και ο Νίκος Νιάρχος ήταν σε μια ταβέρνα με έναν φίλο τους που είχε εργαστήριο κατασκευής στρωμάτων. Εκεί, μεταξύ τυρού και αχλαδιού, έπεσε η ιδέα να ασχοληθούν και τα δύο αδέρφια με την κατασκευή στρωμάτων, αν και οι δύο είχαν ήδη άλλες δουλειές, ο Γιάννης τραπεζικός υπάλληλος στην Εμπορική Τράπεζα, ο Νίκος τεχνικός. Η συζήτηση αυτή ήταν αρκετή καθώς φαίνεται για να μπει στα δύο αδέρφια το «μικρόβιο» της επιχειρηματικής δραστηριότητας και την ίδια χρονιά να ξεκινήσουν την δική τους δουλειά κατασκευής στρωμάτων σε ένα δυάρι ημιυπόγειο στο Μεταξουργείο. Ήταν η αρχή της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας, γνωστής από το κορυφαίο σήμα της ως Media Strom, που μετά από 56 χρόνια αποτελεί την κορυφαία ελληνική εταιρεία στρωμάτων με ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Μαρκόπουλο Αττικής σε μια έκταση 40 στρωμάτων.

Πριν την επένδυση στο Μαρκόπουλο την περίοδο 2008-2010, μια επένδυση άνω των 30 εκατ. ευρώ, η εταιρεία είχε μονάδα παραγωγής σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην περιοχή του Ρέντη. Εκεί, το 1976 ανέπτυξε το σήμα Media Strom και ένα χρόνο μετά άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής στρωμάτων στην Ελλάδα, ενώ το 1992 εξαγόρασε ένα από τα πιο γνωστά σήματα στην Ελλάδα, το Stromatex, το οποίο ακόμη και σήμερα διαθέτει στη χονδρική σε συναρμολογητές – κατασκευαστές κρεββατιών. Την ίδια χρονιά ξεκινά συνεργασία με την Praktiker η οποία φτάνει στην ελληνική αγορά, συνεργασία που συνεχίζεται ακόμη και σήμερα.

Είναι η ίδια εποχή που η εταιρεία αποκτά διεθνή παρουσία με εξαγωγές κυρίως στη Ρωσία, φτάνοντας να διαθέτει 4 εταιρικά καταστήματα στη Μόσχα, τα οποία όμως μετά την υποτίμηση του ρουβλιού το καλοκαίρι του 1998 σταδιακά μέχρι τις αρχές του 2000 έκλεισε. Η δραστηριοποίηση εκτός συνόρων εκ νέων αποτελεί έναν από τους στόχους της διοίκησης της εταιρείας, στο τιμόνι της οποίας βρίσκεται ο γιος του Γιάννη Νιάρχου, Γιώργος, με πιθανές πρώτες αγορές αυτές της Αλβανίας και της Κύπρου και με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται ευρύτερα στην περιοχή των Βαλκανίων και της Μέσης Ανατολής.

Τα χρόνια των «παχιών αγελάδων» η εταιρεία αποφασίζει να αξιοποιήσει τον αναπτυξιακό νόμο του 2004 και να ξεκινήσει την κατασκευή του εργοστασίου στο Μαρκόπουλο Αττικής, το οποίο ολοκληρώνεται όταν ξεκινά η χρηματοοικονομική κρίση στην Ελλάδα. Αν και Βούλγαροι επενδυτές είχαν προσεγγίσει την εταιρεία για να κατασκευάσει εργοστάσιο στη γείτονα, αυτή προτίμησε να παραμείνει στην Ελλάδα.

Σήμερα, μετά και την έλευση της πανδημίας, η οποία επίσης επέφερε ισχυρό πλήγμα στις πωλήσεις και στα κέρδη της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας, η εταιρεία θέτει εκτός από την ανάπτυξη εκτός συνόρων έναν ακόμη βασικό στόχο: τη μεγαλύτερη διείσδυση στην επαγγελματική αγορά και δη σε ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων. Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο κ. Γιώργος Νιάρχος, γενικός διευθυντής της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας στόχος είναι μες στο 2023 να αυξηθούν οι πωλήσεις προς την επαγγελματική αγορά (κυρίως ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων) κατά 40% σε σύγκριση με πέρυσι που ήταν περίπου 2,1 εκατ. ευρώ (7,9%) σε ένα σύνολο πωλήσεων 26,5 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο όγκος πωλήσεων συνολικά της λεγόμενης επαγγελματικής αγοράς υπολογίζεται σε 100.000 – 120.000 στρώματα ετησίως.

Στη λεγόμενη οικιακή αγορά που αποτελεί και το δυνατό στοιχείο της Media Strom η εταιρεία προγραμματίζει μες στο 2023 τις ακόλουθες κινήσεις: α) ίδρυση τριών νέων εταιρικών καταστημάτων έτσι ώστε μέχρι το τέλος του έτους να φτάσουν τα 38 από 35 που είναι σήμερα, β) τοποθέτηση στην αγορά πιο προσιτών λύσεων, που θα απευθύνονται κυρίως στο νεανικό κοινό οι οποίες θα διατίθενται και μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος και γ) τοποθέτηση στην αγορά κάποιων επετειακών κωδικών. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο, η εταιρεία έχει αναπτύξει ήδη ένα νέο σήμα, το Sleep Dimmer με ένα φυσικό κατάστημα στην περιοχή του Αλίμου. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνει η εταιρεία και στη συνεργασία της με την Praktiker, συνεργασία που υπάρχει από το 1992, όταν ξεκίνησε να δραστηριοποιείται η αλυσίδα στην Ελλάδα, με τη δημιουργία ενός νέου σήματος (το Zenius) ειδικά για την Praktiker. Οι πωλήσεις προς την Praktiker αντιστοιχούν σε περίπου 6% του συνολικού τζίρου της Αθηναϊκής Στρωματοποιίας. Σε ετήσια βάση υπολογίζεται ότι πωλούνται συνολικά στην ελληνική οικιακή αγορά περί τα 450.000-500.000 στρώματα. Η εγχώρια αγορά στρωμάτων σε τιμές καταναλωτή υπολογίζεται σε 160 εκατ. ευρώ με τη Media Strom να κατέχει ηγετικό μερίδιο.

Το 2022 οι πωλήσεις της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 26,5 εκατ. ευρώ, από 22,1 εκατ. ευρώ το 2021 και τα EBITDA υπολογίζονται σε 5,8 εκατ. ευρώ από 6,2 εκατ. ευρώ το 2021. Στόχος για το 2023 είναι πωλήσεις στο επίπεδο των 30 εκατ. ευρώ και αύξηση των EBITDA στα 7 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία διαθέτει 35 εταιρικά καταστήματα, 21 καταστήματα που λειτουργούν με το σύστημα της δικαιόχρησης (franchising), 69 καταστήματα shop in shop και 600 συνεργάτες χονδρικής πώλησης, ενώ έχει σημαντική συνεργασία με τον ξενοδοχειακό κλάδο.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News