Ετοιμάζονται για τα Χριστούγεννα οι καταναλωτές – Πού θα ξοδέψουν τα περισσότερα χρήματα
Σταθερός ή και μεγαλύτερος σε σχέση με πέρυσι είναι ο προϋπολογισμός της πλειονότητας (60%) των Ελλήνων για την προετοιμασία των Χριστουγέννων, καθώς η εορταστική περίοδος είναι υψηλής προτεραιότητας, με την Ελλάδα να κρατά τα σκήπτρα πανευρωπαϊκά στον ενθουσιασμό για τις γιορτές. Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα της NielsenIQ, σύμφωνα με την οποία ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών θα εκμεταλλευτεί τυχόν εκπτώσεις, για να εξισορροπηθεί το κόστος στο πλαίσιο της συνολικής ανόδου των τιμών.
Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τα έξοδα για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, όπως δώρα και ταξίδια, το 45% μεταξύ 800 ερωτηθέντων εκτιμά ότι θα διατηρήσει ίδιο προϋπολογισμό στα φετινά Χριστούγεννα. Το 15% του συνόλου σκοπεύει μάλιστα να ξοδέψει περισσότερα, ενδεχομένως ανάλογο ποσό με την άνοδο των τιμών.
Αντιθέτως, το 40% θα προτιμούσε να μειώσει τον προϋπολογισμό, ενώ περίπου ένας στους τρεις (35%) δηλώνει επιφυλακτικός, διότι δέχεται πιέσεις από την άνοδο στις τιμές των καυσίμων και του ρεύματος και κατά συνέπεια ενδέχεται να μειώσει τα σχετικά έξοδα. Αξίζει να σημειωθεί πως η ίδια ομάδα ανησυχεί και για την πανδημία.
Αγορές ανεξαρτήτως τιμής
Οι τρεις συχνότερες κατηγορίες τροφίμων στις οποίες στρέφονται οι Έλληνες κατά τη διάρκεια των γιορτών είναι το τυρί (81%), το φρέσκο κρέας (74%) και τα χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%). Παράλληλα, ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) αναμένεται με βεβαιότητα ότι θα μπουν στο καλάθι.
Σύμφωνα με την έρευνα της NielsenIQ η οποία πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο, παρότι μία μερίδα αναζητά προωθητικές ενέργειες, οι καταναλωτές δεν θα διστάσουν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Ενδεικτικά, το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα αγοράσει πολυτελή προϊόντα στην κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στην κατηγορία των ποτών πολυτελείς μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Αναμονή για εκπτώσεις
Ιδιαίτερα υψηλό είναι το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνει ότι θα προετοιμαστεί για τα Χριστούγεννα στις προσφορές της Black Friday και της Cyber Monday. Σύμφωνα με την NielsenIQ, η ομάδα αυτή σκοπεύει είτε να αγοράσει εκ των προτέρων προϊόντα είτε θα είναι σε επιφυλακή για τον εντοπισμό ευκαιριών.
Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα (28%) και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%), οι αγοραστές στην Ελλάδα είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν την Black Friday ή και την Cyber Monday και να αγοράσουν εκ των προτέρων. Επίσης, το ένα τρίτο των αγοραστών βρίσκεται σε επιφυλακή, ώστε να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που θα τύχουν στο Black Friday τόσο για δώρα, ποτά, όσο και για προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Περικοπές στη διασκέδαση και προληπτική αποταμίευση κάνουν οι Έλληνες
Οικογενειακοί προϋπολογισμοί: «Ψαλίδι» στο 1/3 των δαπανών από το 2008
Σούπερ μάρκετ: Λιγότερα προϊόντα σε ακριβότερες τιμές αγοράζουν οι καταναλωτές
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News