Γιατί το ΣτΕ ανέστειλε τον διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό
Λόγω προσφυγής δύο σχημάτων στο Ανώτατο Δικαστήριο
Έως την οριστική εκδίκαση των προσφυγών που έχουν καταθέσει οι κοινοπραξίες Ελλάκτωρ – Roadis και Μυτιληναίος – Vinci «παγώνει» ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, όπως ορίζει με προσωρινή διαταγή το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Τα δύο σχήματα ζητούσαν την παράταση της προθεσμίας υποβολής των δεσμευτικών προσφορών που ολοκληρώθηκε στις 11 Δεκεμβρίου, έχοντας επικαλεστεί τις δυσχέρειες που προκαλούσε η πανδημία.
Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στη διαγωνιστική διαδικασία κατά την οποία κατέθεσε προσφορά το σχήματα ΓΕΚ Τέρνα – Egis.
Πλέον, έως ότου η κύρια προσφυγή των δύο σχημάτων συζητηθεί από το ΣτΕ, ο διαγωνισμός αναστέλλεται, ενώ η συνέχειά του θα αποτελέσει συνάρτηση της απόφασης του Ανώτατου Δικαστηρίου.
O διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, ο οποίος έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) έως τους Κήπους Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).
Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (σ.σ. Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).
Η σύμβαση παραχώρησης αφορά την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News