Netflix: Από τον Νοέμβριο το σχέδιο για συνδρομή με διαφημίσεις και χρέωση 7 δολ. το μήνα
Το Netflix ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι θα εισαγάγει ένα πρόγραμμα ροής με διαφημίσεις για περίπου 7 δολ. το μήνα τον Νοέμβριο, σε μια κίνηση για να προσελκύσει νέους συνδρομητές, αφού η εταιρεία έχασε πελάτες το πρώτο εξάμηνο του έτος.
Το κόστος των 6,99 δολ. για το πρόγραμμα «Basic with Ads» είναι 3 δολ. λιγότερο από το επίπεδο χαμηλότερης τιμής του Netflix χωρίς διαφημίσεις. Η νέα επιλογή θα κυκλοφορήσει σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Βραζιλίας, της Γερμανίας, της Ιαπωνίας και της Κορέας, σε διάστημα 10 ημερών.
Οι συνδρομητές του προγράμματος θα βλέπουν περίπου τέσσερα έως πέντε λεπτά διαφήμισης ανά ώρα, είπε το Netflix. Οι ταινίες που κυκλοφόρησαν πρόσφατα θα έχουν περιορισμένη διαφήμιση για να διατηρήσουν την κινηματογραφική εμπειρία.
Περίπου το 5% έως το 10% του προγραμματισμού του Netflix δεν θα είναι διαθέσιμο στην εναλλακτική που υποστηρίζεται από διαφημίσεις λόγω περιορισμών αδειοδότησης, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Chief Operating Officer του Netflix, Greg Peters.
Οι μετοχές του Netflix αυξήθηκαν κατά 3,9% στα 229,44 δολάρια στην απογευματινή διαπραγμάτευση. Η μετοχή της εταιρείας έχει υποχωρήσει 62% φέτος.
Τα στελέχη του Netflix αντιτίθεντο κατηγορηματικά στην προσθήκη διαφημίσεων στην υπηρεσία τους εδώ και χρόνια. Ανακοίνωσαν όμως αλλαγή πλεύσης τον Απρίλιο, όταν η εταιρεία κατέπληξε τη Wall Street αποβάλλοντας συνδρομητές στο πρώτο τρίμηνο και προβλέποντας και νέες.
«Εμείς στο Netflix έχουμε μπροστά μας μια τεράστια ευκαιρία να αναπτύξουμε τη μονάδα μας και να προσελκύσουμε περισσότερους συνδρομητές. Και μέρος αυτής είναι να έχουμε ένα ευρύ φάσμα σχεδίων τιμολόγησης», δήλωσε ο Peters την Πέμπτη.
Άλλες υπηρεσίες ροής, όπως το Disney Hulu της Walt Disney Co και το Disney+ και το HBO Max της Warner Bros Discovery, έχουν επιλογές που υποστηρίζονται από διαφημίσεις που κοστίζουν λιγότερο ή θα τις προσφέρουν σύντομα. Αυτές οι υπηρεσίες χρεώνουν μεταξύ 8 και 10 δολ. το μήνα για επιλογές με διαφημίσεις.
Το Netflix, γνωστό για επιτυχίες όπως το «Stranger Things» και το «Squid Game», και 220,7 εκατομμύρια συνδρομητές τον Ιούνιο, αριθμός μειωμένος κατά σχεδόν 1,2 εκατομμύρια από την αρχή του έτους. Η εταιρεία προέβλεψε ότι θα προσθέσει 1 εκατομμύριο πελάτες το τρίτο τρίμηνο. Τα τελευταία στοιχεία θα γνωστοποιηθούν την Τρίτη, όταν το Netflix ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματά του.
Το σχέδιο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις από το Netflix θα κάνει το ντεμπούτο του στον Καναδά και το Μεξικό την 1η Νοεμβρίου και στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βραζιλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Αυστραλία, την Κορέα και την Ιαπωνία στις 3 Νοεμβρίου.
Η Ισπανία θα ακολουθήσει μια εβδομάδα αργότερα στις 10 Νοεμβρίου.
Ο Jeremi Gorman, πρόεδρος του τμήματος διαφήμισης παγκοσμίως του Netflix, δήλωσε ότι το Netflix σχεδόν εξάντλησε το απόθεμα διαφημίσεων, προσελκύοντας το ενδιαφέρον από αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες καταναλωτικών συσκευασμένων προϊόντων και ειδών πολυτελείας.
Οι διαφημιστές μπορούν να στοχεύουν θεατές ανά χώρα ή είδος ή να προβάλλουν διαφημίσεις στις 10 κορυφαίες εκπομπές της υπηρεσίας. Οι επωνυμίες μπορούν επίσης να αποκλείσουν διαφημίσεις από περιεχόμενο που παρουσιάζει παραστατική βία, σεξ ή γυμνό, είπε ο Gorman. Το Netflix εισάγει επίσης την επαλήθευση τρίτου μέρους για την επιβεβαίωση των εμφανίσεων και της επισκεψιμότητας των διαφημίσεων. Ο οίκος αξιολόγησης Nielsen θα παρέχει επίσης μέτρηση κοινού, από το επόμενο έτος.
moneyreview.gr με πληροφορίες από reuters
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News