Νέος διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ στον Ασπρόπυργο
Μέχρι τις 28 Νοεμβρίου αναμένεται να υποβληθούν οι προσφορές για την ανάπτυξη του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και σταθμού διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), γνωστού ως Θριάσιο ΙΙ, λίγο καιρό μετά την ατελέσφορη απόπειρα παραχώρησής του. Την ίδια στιγμή, η σύμβαση παραχώρησης για το όμορο logistic center Θριάσιο Ι φαίνεται πως οδεύει προς κύρωση στη Βουλή το επόμενο διάστημα, ενδεχομένως προς τα τέλη Οκτωβρίου, δίνοντας το σήμα για την έναρξη της επένδυσης ύψους περίπου 150 εκατ. ευρώ.
Η νέα διακήρυξη του διαγωνισμού για το Θριάσιο ΙΙ είναι ήδη στον «αέρα» και αφορά την 30ετή σύμβαση παραχώρησης, έκτασης 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής. Ο ΕΣΣΣΔΙ είναι κυριότητας του ΟΣΕ και εκεί έχουν κατασκευαστεί σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Οι εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι στιγμής επιτρέπουν τη βασική λειτουργία του, ενώ για την ολοκλήρωσή του εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού, τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του τεχνικού έργου. Σημειώνεται πως η αξία της σύμβασης παραχώρησης ανέρχεται στα 561 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), ενώ η Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού θα προχωρήσει σε ηλεκτρονική αποσφράγιση των φακέλων με τις προσφορές στις 5 Δεκεμβρίου. Υπενθυμίζεται πως προσφάτως ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ κηρύχθηκε άγονος, καθώς η προσφορά της κοινοπραξίας των Hellenic Train και του ομίλου Κοπελούζου (μέσω της Damco), που ήταν και ο μοναδικός υποψήφιος ανάδοχος, ήταν εκπρόθεσμη. Σε περίπτωση που ο διαγωνισμός δεν συγκεντρώσει και πάλι ενδιαφέρον, τότε είναι πιθανόν να υπάρξουν αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού ώστε αυτοί να γίνουν πιο ελκυστικοί.
Οσον αφορά το Θριάσιο Ι, πληροφορίες αναφέρουν πως οδεύει προς τη Βουλή η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης το επόμενο διάστημα. Μάλιστα, επειδή πρόκειται για τυπική διαδικασία, εξετάζεται να ενταχθεί σε ένα νομοσχέδιο-σκούπα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο θα διευθετεί κάποιες επιμέρους διατάξεις. Σημειώνεται πως η ανάδοχος του Θριασίου Ι, η κοινοπραξία Goldair – ETBA ΒΙΠΕ προβλέπεται πως θα κατασκευάσει, σε διαφορετικές φάσεις, 210.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων αποθηκών, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά σε έκταση 588 στρεμμάτων. Την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου θα υλοποιήσει η «Μυτιληναίος», ενώ το έργο θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο για τη βελτίωση της θέσης της Ελλάδας στον χάρτη των logistics.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Υπογράφηκε η τροποποίηση της σύμβασης για το Θριάσιο πεδίο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News