Τάνκερ: Ο πόλεμος στην Ουκρανία τα έχει μετατρέψει σε πανάκριβο ενεργητικό
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει εκτινάξει στα ύψη ένα συγκεκριμένο «κομμάτι» της ναυτιλιακής αγοράς, καθώς οι υψηλοί ναύλοι αναγκάζουν τις εταιρείες να σπεύσουν να αγοράσουν παρά να ναυλώσουν πλοία.
Οι οικονομικές κυρώσεις στη Μόσχα έχουν ανατρέψει τις ροές καυσίμων, κλείνοντας περισσότερα πλοία σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, ενώ άλλα διαχειρίζονται αποστολές από τη Ρωσία. Αυτό σημαίνει περιορισμένη προσφορά δεξαμενόπλοιων, αύξηση του κόστους των ναύλων και προσπάθεια για εύρεση μεταχειρισμένων πλοίων, με την τιμή των λεγόμενων «καθαρών» δεξαμενόπλοιων να εκτινάσσεται έως και 60% φέτος, σύμφωνα με το VesselsValue.
Οι αγορές εμπορευμάτων και το εμπόριο δια θαλάσσης που είναι ζωτικής σημασίας για τη μεταφορά υλικών σε όλο τον κόσμο, έχουν ανατρέψει τη χειρότερη κρίση της Ευρώπης από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ενώ οι ναύλοι μειώθηκαν πρόσφατα από τα υψηλά τους, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να έχουν πιθανότητες για υγιή κέρδη κατά την υπόλοιπη διάρκεια του έτους, σύμφωνα με τον Anoop Singh, επικεφαλής της έρευνας δεξαμενόπλοιων στην Braemar ACM Shipbroking.
Με τη ζήτηση όμως να ξεπερνά τη διαθεσιμότητα, οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να δώσουν σημαντικά υψηλότερες τιμές, όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες. Με δεδομένο ότι ένα νέο τάνκερ χρειάζεται τρία χρόνια για να κατασκευαστεί, οι εταιρείες ευελπιστούν να προλάβουν να αγοράσουν ακόμη και τα εναπομείναντα πλοία, υποστηρίζουν.
Συνολικά, 184 «καθαρά» τάνκερ αξίας 3,79 δισ.δολαρίων πωλήθηκαν στη διάρκεια των επτά μηνών έως τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue. Πρόκειται για την υψηλότερη αξία και αριθμό συναλλαγών σε διάρκεια τουλάχιστον πέντε ετών.
Μεταξύ των πρόσφατων συμφωνιών, ένα δεξαμενόπλοιο 14 ετών, κορεατικής κατασκευής άλλαξε χέρια έναντι 19,3 εκατ.δολαρίων την περασμένη εβδομάδα, σύμφωνα με ναυλομεσίτες που ζήτησαν να μην κατονομαστούν. Αυτό είναι περίπου 5 εκατ. δολάρια περισσότερο από την τιμή ενός παρόμοιου πλοίου που πωλήθηκε τον Απρίλιο.
Η μέση αξία ενός δεξαμενόπλοιου μεγάλης εμβέλειας 15 ετών αυξήθηκε σχεδόν κατά 60% φέτος, ενώ αυτή ενός παρόμοιας ηλικίας δεξαμενόπλοιου μεσαίου βεληνεκούς ενισχύθηκε περισσότερο από 40% , σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Το κόλπο του ship-to-ship: Πώς ρέει το «απαγορευμένο» ρωσικό πετρέλαιο
Δεξαμενόπλοιο «Lana»: Άκυρη η κατάσχεση πετρελαϊκού φορτίου
Bloomberg: Τι σημαίνει για την παγκόσμια αγορά πετρελαίου η κατάσχεση των ελληνικών πλοίων
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News