Ψώνια στην πόρτα σας 24 ώρες την ημέρα: Η νέα «μάχη» του λιανεμπορίου
Στο πεδίο του ωραρίου λειτουργίας επεκτείνεται τώρα η μάχη για τα μερίδια στη μικρή λιανική, μία αγορά στην οποία η είσοδος των δύο μεγαλύτερων ψηφιακών πλατφορμών παραγγελιοληψίας και κατ’ οίκον παράδοσης άλλαξε άρδην τα δεδομένα που ίσχυαν μέχρι τώρα στον κλάδο. Η παροχή υπηρεσιών 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα αποτελεί πλέον το νέο στοίχημα, ειδικά μετά τις αλλαγές που επέφερε η πανδημία στις καταναλωτικές συνήθειες, αλλά και την μεγάλη συρρίκνωση του αριθμού των περιπτέρων, τα οποία σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετούσαν αυτή την ανάγκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των περιπτέρων από 9.904 σε όλη την Ελλάδα το 2010, έφτασαν το 2020, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, να είναι τα μισά (4.985).
Πέρα από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τις μικρές αλυσίδες μίνι μάρκετ που προϋπήρχαν, στον ανταγωνισμό με αιχμή το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας εισέρχεται ένας ακόμη «παίκτης», το πλήρως αυτοματοποιημένο μίνι μάρκετ i-mall Micro Market το οποίο έκανε την αρχή από τη Νέα Σμύρνη και αναμένεται η επέκτασή του το επόμενο διάστημα σε άλλες περιοχές της Αττικής, αλλά και ολόκληρης της χώρας.
Την παροχή υπηρεσιών 24 ώρες την ημέρα 7 ημέρες την εβδομάδα εγκαινίασε από τον Μάιο η Wolt, όχι σε ό,τι αφορά τη δική της υπηρεσία μικρής λιανικής, τη Wolt Market, αλλά την παράδοση προϊόντων από συνεργαζόμενα με την πλατφόρμα μίνι μάρκετ, αλλά και εστιατορίων κλπ. Κάποια από αυτά τα συνεργαζόμενα καταστήματα λειτουργούσαν έτσι κι αλλιώς επί 24ώρου βάσεως. Ωστόσο, πλέον έχουν τη δυνατότητα, μέσω της συνεργασίας με την Wolt, να διανέμουν κατ’ οίκον τα προϊόντα και όλο το 24ώρο. Διευρυμένο ωράριο βεβαίως έχει και η υπηρεσία μικρής λιανικής της ίδιας της Wolt, η Wolt Market, καθημερινά (και τις Κυριακές) από τις 8 το πρωί μέχρι τις 12 το βράδυ.
Στη διεύρυνση του ωραρίου των dark stores σε κάποιες περιοχές προχώρησε πρόσφατα και η efood σε ό,τι αφορά την παροχή της υπηρεσίας efood market, τη δική της δηλαδή μικρή λιανική. Έτσι, ενώ πρώτα έκλειναν στις 10.30 μ.μ. τώρα σε κάποιες περιοχές κλείνουν στις 00.45. Δεδομένου, πάντως, ότι με την ολοκλήρωση της εξαγοράς των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη από την Delivery Hero (ο όμιλος στον οποίο ανήκει η efood) προστίθενται στο δίκτυο της efood εκατοντάδες μίνι μάρκετ (convenience stores) και συνεργαζόμενα καταστήματα της μικρής λιανικής, συμπεριλαμβανομένων και περιπτέρων, σημαίνει ότι το επόμενο διάστημα και η εν λόγω πλατφόρμα θα εισέλθει πιο δυνατά στον ανταγωνισμό του ωραρίου. Η απόκτηση των καταστημάτων Kiosky’s (convenience stores) καθώς και το δίκτυο των συνεργαζόμενων μίνι μάρκετ και περιπτέρων προσθέτει στην efood market τουλάχιστον άλλα 400 σημεία πώλησης. «Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, οι επιχειρησιακές διαδικασίες και το έμπειρο στελεχιακό δυναμικό των εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη θα ενσωματωθούν στο efood, ενισχύοντας τη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας και τη δυναμική επέκταση της υπηρεσίας διανομής ειδών σούπερ μάρκετ με επίκεντρο την ταχεία εξυπηρέτηση του καταναλωτή για τα καθημερινά είδη πρώτης ανάγκης. Παράλληλα, ως μέρος του στρατηγικού σχεδίου της σύμπραξης των δύο εταιρειών, θα επεκταθεί το δίκτυο λιανικής των convenience stores και συνεργαζόμενων καταστημάτων του Ομίλου Μούχαλη, τόσο σε επίπεδο αριθμού σημείων πώλησης όσο και γεωγραφικά», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η efood.
Από τις 8 το πρωί έως τις 12 το βράδυ εξυπηρετεί και η Pop Market, η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στη μικρή λιανική.
Νέα δεδομένα στην εν λόγω αγορά δημιουργεί η έναρξη λειτουργίας του πρώτου πλήρους αυτοματοποιημένου μίνι μάρκετ στην Ελλάδα, κατάστημα το οποίο αποτελείται από αυτόματους πωλητές. Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει διανομή κατ’ οίκον, αλλά 24ωρη λειτουργία με όλες τις πληρωμές να πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά. Το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα σε σύγκριση με την υπόλοιπη μικρή λιανική είναι οι χαμηλότερες τιμές, καθώς έχει πολύ χαμηλό κόστος λειτουργίας.
Διαβάστε επίσης:
i-mall: Το πρώτο πλήρως ρομποτικό κατάστημα και τα σχέδια επέκτασης
Delivery Hero: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά των τεσσάρων εταιρειών
Νέος παίκτης στη μάχη του quick commerce – Εντείνεται ο ανταγωνισμός
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News