Business & Finance Τετάρτη 29/06/2022, 20:58
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

VW: Το πρόβλημα δεν είναι ο νέος στόχος της Ε.Ε., αλλά οι μπαταρίες

VW: Το πρόβλημα δεν είναι ο νέος στόχος της Ε.Ε., αλλά οι μπαταρίες

H συμφωνία της Ε.Ε. να καταργήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε 12 χρόνια είναι δύσκολη υπόθεση, όμως ακόμη πιο μεγάλη πρόκληση είναι η κατασκευή αρκετών μπαταριών για την κίνηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανέφερε κορυφαίο στέλεχος της Volkswagen.

Το σχόλιο αυτό έγινε αφότου οι χώρες της Ε.Ε. επικύρωσαν τον προτεινόμενο νόμο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, που μεταξύ άλλων προβλέπει ότι τα νέα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορούν στην Ε.Ε. θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων από το 2035. Αυτό σημαίνει ότι από την ημερομηνία αυτή δεν θα μπορούν να πωλούνται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. 

«Είναι δύσκολος στόχος. Όμως, πιστεύουμε ότι είναι εφικτός», είπε ο οικονομικός διευθυντής της VW, Αρνο Άντλιτζ σε συνέντευξή του στο Reuters. Θεωρεί ωστόσο ότι ακόμη πιο δύσκολο είναι να δημιουργηθεί μία επαρκής αλυσίδα τροφοδοσίας με μπαταρίες. 
   
Η VW έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα σταματήσει να πωλεί αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως την παραπάνω ημερομηνία, όμως ορισμένες άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται πολύ πιο πίσω από το στόχο αυτό, όπως η Toyota, η οποία είναι πολύ πιθανόν να δυσκολευθεί να ανταποκριθεί. 
  
Ήδη, πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν σπεύσει να προμηθευτούν κυψέλες μπαταριών, όμως είναι δύσκολο να εξασφαλίσουν τις πρώτες ύλες για την κατασκευή τους. Η αποτυχία τους να εξασφαλίσουν επαρκείς ποσότητες λιθίου, νικελίου ή κοβαλτίου ενδεχομένως να επιβραδύνει τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, καθιστώντας τα αυτοκίνητα αυτά πολύ πιο ακριβά και υπονομεύοντας τα περιθώρια κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών. 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες, έχει προειδοποιήσει ότι αναμένει ελλείψεις σε μπαταρίες την περίοδο 2024-2025, καθώς οι κατασκευαστές σπεύδουν να επιταχύνουν τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, δημιουργώντας ταυτόχρονα και νέα εργοστάσια για μπαταρίες. 

 

 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

Διαβάστε επίσης:

Ηλεκτροκίνηση: Ποια εταιρεία θα κλέψει το στέμμα της Tesla

Fitch: Πιάνει τους στόχους της ηλεκτροκίνησης η Ελλάδα – «Πετούν» οι πωλήσεις ως το 2024

Ηλεκτροκίνηση: Προβληματισμός από την έλλειψη πρώτων υλών για μπαταρίες

 
 
 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News