Το ελληνικό κρασί προωθείται στη γερμανική αγορά
Η Γερμανία αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης για το ελληνικό κρασί
Το πρώτο πρόγραμμα προώθησης οίνου σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και συγκεκριμένα στη Γερμανία, ανακοίνωσε η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ). Το πρόγραμμα, διάρκειας 2 ετών, συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε., ονομάζεται ENOS και έχει στόχο να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του ελληνικού οίνου στη Γερμανία και να προωθήσει παράλληλα την υπεύθυνη κατανάλωση.
Η Γερμανία αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά εντός Ευρωπαϊκής Ενωσης για το ελληνικό κρασί, με τις ποσότητες που εξάγονται να παρουσιάζουν συνεχή πτώση από το 2007, οπότε 17.546 κιλά οίνου είχαν εξαχθεί ετησίως προς Γερμανία έως και το 2021 που η εξαγόμενη ποσότητα μειώθηκε σε 12.187 κιλά ετησίως. Την ίδια στιγμή είναι όμως σημαντικό ότι τα αντίστοιχα έσοδα για την Ελλάδα παρουσιάζουν μια έστω μικρή αύξηση (από 27.306 ευρώ το 2007 σε 28.256 ευρώ το 2021), η οποία είναι αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης της τιμής ανά λίτρο οίνου. Ετσι, το 2007 η μέση τιμή πώλησης του ελληνικού κρασιού στη Γερμανία ήταν 1,56 ευρώ ανά λίτρο, ενώ το 2021 η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 2,32 ευρώ το λίτρο. Όπως επισημαίνει η δημοσιογράφος της εφημερίδας «Καθημερινή» στο ρεπορτάζ της, Τάνια Σωτηροπούλου, η αύξηση της τιμής είναι εξαιρετικά σημαντική, εφόσον μάλιστα για τα ελληνικά κρασιά η Γερμανία αποτελεί αγορά – στόχο, ωστόσο η εξαγόμενη ποσότητα είναι απογοητευτική.
Και ενώ το πρόγραμμα προ-βλέπει σειρά δράσεων για την προώθηση του ελληνικού οίνου σε επαγγελματίες και καταναλωτές στη Γερμανία, ο πρόεδρος του WSPC (πιστοποιημένος οργανισμός για σπουδές στο κρασί) Κωνσταντίνος Λαζαράκης, μιλώντας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης προχώρησε σε μια αξιοσημείωτη παρατήρηση. «Πολύς κόσμος μέσα από τα προγράμματα προσπαθεί να πείσει κυρίως τους επαγγελματίες να βάλουν στη λίστα τους ή στο μαγαζί τους ελληνικό κρασί. Την ίδια στιγμή, εκατομμύρια τουρίστες που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα τρώνε χάλια φαγητό και πίνουν χάλια κρασί». Ο κ. Λαζαράκης προχώρησε ακόμα περισσότερο προσθέτοντας ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να σιγουρευτούμε ότι ο μέσος καταναλωτής στην Ελλάδα θα πιει καλό κρασί.
«Αν μπορούσα να αλλάξω ένα πράγμα σε σχέση με το ελληνικό κρασί θα ήταν ο τρόπος αποθήκευσης και συντήρησης», τόνισε χαρακτηριστικά. «Οταν ένα κρασί μείνει για περισσότερες από 15 ημέρες σε θερμοκρασία πάνω από 25 βαθμούς χάνει την ποιότητά του», σημείωσε. «Και όταν ο καταναλωτής πιει ένα κακό κρασί θα θεωρήσει ότι το συγκεκριμένο κρασί είναι χάλια, δεν θα επιρρίψει την ευθύνη στον μεταφορέα ή στην κάβα». Οσον αφορά στον οινοτουρισμό, ο κ. Λαζαράκης προσέθεσε ότι το πρώτο πολύ σημαντικό βήμα δεν έχει καν γίνει. «Για να επιλέξει κάποιος την Ελλάδα ως οινοτουριστικό προορισμό θα πρέπει πρώτα να γνωρίζει ότι η χώρα παράγει κρασί και μάλιστα καλό κρασί», κατέληξε.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News