Business & Finance Παρασκευή 10/06/2022, 12:17
BUSINESS & FINANCE

Μελίνα Τραυλού: Γεωπολιτική ισχύς της Ευρώπης η ελληνική ναυτιλία

Μελίνα Τραυλού: Γεωπολιτική ισχύς της Ευρώπης η ελληνική ναυτιλία

Την ενίσχυση της αναγνώρισης της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας σε διεθνές και ακόμα περισσότερο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε μία κρίσιμη περίοδο που χαρακτηρίζεται από ραγδαίες γεωπολιτικές εξελίξεις, προσδιόρισε ως δύο από τις κορυφαίες προτεραιότητες της θητείας της η νέα πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού. 

Μελίνα Τραυλού: Γεωπολιτική ισχύς της Ευρώπης η ελληνική ναυτιλία-1Ως προτεραιότητα χαρακτήρισε και την προάσπιση των συμφερόντων της ελληνόκτητης ναυτιλίας ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Καθημερινής» στο πλαίσιο της καθιερωμένης συνέντευξης τύπου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο κλείσιμο της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια. Αναφορικά με την υπόθεση της κράτησης των δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων από το Ιράν, μίλησε για παράνομη ενέργεια που βρίσκεται στα όρια της πειρατείας και μάλιστα από ένα κράτος. Παράλληλα, προσέθεσε πως γίνονται οι κατάλληλες κινήσεις σε διπλωματικό επίπεδο και αισιοδοξεί πως αυτές θα καταλήξουν στην απελευθέρωση των πλοίων αλλά και την μη επανάληψη τέτοιων συμβάντων στο μέλλον. 

Αναφερόμενη στις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία ξεκαθάρισε πως επί του παρόντος η μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, πετρελαιοειδών και εμπορευμάτων δεν περιλαμβάνεται στις απαγορεύσεις που έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις ΗΠΑ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως οι Έλληνες πλοιοκτήτες που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο δεν κάνουν απολύτως τίποτα παράνομο. Η δήλωση έρχεται σε συνέχεια δημοσιευμάτων του διεθνούς τύπου που αναφέρονται σε τέτοιες μεταφορές από ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια.

Όσον αφορά στην συζήτηση που αφορά το θεσμικό πλαίσιο που εφαρμόζει η Ελλάδα για την εμπορική ναυτιλία και το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον για αυτό, ξεκαθάρισε πως ουδέποτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε οιαδήποτε έρευνα. Προσέθεσε πως απλώς έγιναν από πλευράς Κομισιόν διευκρινιστικές ερωτήσεις και θύμισε πως η ελληνική ναυτιλία έχει υπογράψει συνυποσχετικό με την ελληνική κυβέρνηση το οποίο έχει ψηφιστεί και έχει γίνει νόμος του κράτους με βάση το οποίο καταβάλλεται επιπλέον οικονομική εισφορά στα δημόσια ταμεία. Τόνισε επίσης πως η ελληνική ναυτιλία, ούσα η μεγαλύτερη διεθνώς, πρωταγωνιστεί και στη μετάβαση σε μια βιώσιμη ποντοπόρο ναυτιλία και είναι έτοιμη να επενδύσει σε αυτήν με ρεαλισμό όταν προκύψουν οι κατάλληλες τεχνολογικές λύσεις. 

Επανέλαβε για μία ακόμη φορά πως περιφερειακές ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα αυτές που δρομολογεί η Ευρώπη για τους ρύπους, δεν βοηθούν την παγκόσμια ναυτιλία αντιθέτως πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της ίδιας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Έκανε λόγο επίσης για προχωρημένες πρωτοβουλίες για την προσέλκυση νέων ελλήνων στα ναυτικά επαγγέλματα αλλά και για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης σε συνεργασία με τα υπουργεία Ναυτιλίας και Παιδείας.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Ποσειδώνια: Οι τιμές καυσίμων και λιπαντικών εκτοξεύονται στον απόηχο των γεωπολιτικών αναταράξεων

Ποσειδώνια: Δυναμική επανεκκίνηση της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά

Ναυτιλία: Εκτοξεύτηκε στα 159 δισ. ευρώ η αξία του ελληνόκτητου στόλου

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News