Τηλεδιασκέψεις: Οι 6 τρόποι για να μην αφήσετε το κοινό σας να βαρεθεί
Εντός και εκτός δουλειάς, οι βιντεοκλήσεις και οι τηλεδιασκέψεις έχουν αρχίσει να γίνονται η νέα κανονικότητα στην επικοινωνία. Ειδικά όμως στο πλαίσιο της εργασίας, εάν θέλετε να ενθουσιάσετε και να εμπνεύσετε τα άτομα που σας παρακολουθούν και να μην τους αφήσετε να βαρεθούν, μπορείτε να δοκιμάσετε τις εξής έξι τακτικές:
1. Προετοιμάστε το έδαφος
Για να είστε το επίκεντρο της προσοχής θα πρέπει να μην πλαισιώνεστε από πολλά πράγματα ή κάτι που τραβάει τα βλέμματα. Ο χώρος πίσω σας θα πρέπει να είναι καθαρός και ίσως να έχει κάτι απλό, πχ ένα βάζο με λουλούδια ή ένα ράφι με βιβλία.
2. Η γλώσσα του σώματος
Θα πρέπει να μπορεί κανείς να εντοπίσει την διαφορά όταν η κάμερα είναι ανοιχτή ή κλειστή. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε ήπιες κινήσεις και να κρατάτε οπτική επαφή, κοιτώντας προς την οθόνη. Επίσης, θα πρέπει να προσέχετε τις εκφράσεις σας: με ένα χαμόγελο για παράδειγμα μπορείτε να κρατήσετε το κοινό σας ενεργό. Τέλος, είναι σημαντικό να έχετε σωστή στάση, χωρίς να καμπουριάζετε στην καρέκλα.
3. Εστιάστε στις ιδέες, όχι τις πληροφορίες
Καλό θα είναι να μην «φορτώνετε» το κοινό με πολλές πληροφορίες, αφού είναι δύσκολο να κρατήσει την προσοχή του μέσω υπολογιστή. Μπορείτε να συνοψίσετε τις ιδέες σας, με τέτοιο τρόπο ώστε να δείχνουν το σκεπτικό σας και να οδηγούν στο συμπέρασμα όσο το δυνατόν ταχύτερα. Μάλιστα, σύμφωνα με ορισμένες έρευνες, ο ιδανικός χρόνος για μία τηλεδιάσκεψη είναι περίπου 15 λεπτά.
4. Χρησιμοποιήστε σωστή γλώσσα
Η γλώσσα θα πρέπει να περνάει ξεκάθαρα και ισχυρά μηνύματα. Οι καταλληλότερες φράσεις είναι όσες δείχνουν ενθουσιασμό, όπως «είμαι σίγουρος/η ότι μπορούμε να κάνουμε αυτό», «είμαι αισιόδοξος/η», και όσες δείχνουν ομαδικό πνεύμα, ώστε όλοι οι συμμετέχοντες να αισθάνονται μέρος της συζήτησης.
5. Να είστε ενεργητικοί
Ο ρόλος του ομιλητή σε μία τηλεδιάσκεψη είναι να φέρνει ενέργεια στην οθόνη. Μην απομακρύνεστε από το κοινό και μην κάνετε μεγάλες παύσεις. Ακόμη και μία πολύ σύντομη στιγμή σιωπής μπορεί να απομακρύνει το κοινό ή να το κάνει να χάσει την προσοχή του.
6. Δώστε βήμα σε άλλους συμμετέχοντες
Είναι σημαντικό να δίνεται σημασία, αναγνώριση και ώθηση στις σκέψεις και απόψεις των άλλων συμμετεχόντων. Μπορείτε για παράδειγμα να χρησιμοποιήσετε τέτοιες εκφράσεις: «όπως σωστά είπε ο τάδε» ή «όπως πρότεινε η ομάδα θα κάνουμε αυτό».
moneyreview.gr με πληροφορίες από Fast Company
Διαβάστε επίσης:
Πώς να λέτε «ευχαριστώ» μέσω email: Τόσο καιρό το κάνατε λάθος
Τα τρία πράγματα που απαιτούν οι νέοι στο γραφείο
Κακή σχέση με τον προϊστάμενο; Πώς να το διαχειριστείς πριν να είναι αργά
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News