BUSINESS & FINANCE

Φουντώνει η μάχη του φθηνού στην ελληνική αγορά: Οι νέοι παίκτες στο λιανεμπόριο

Φουντώνει η μάχη του φθηνού στην ελληνική αγορά: Οι νέοι παίκτες στο λιανεμπόριο

«Απόβαση» στην ελληνική αγορά κάνουν το τελευταίο διάστημα οι εκπτωτικές αλυσίδες και μάλιστα ανατολικοευρωπαϊκής, κυρίως, προέλευσης. Η δεκαετής οικονομική κρίση που αύξησε το ποσοστό των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα και η αλλαγή της σύνθεσης του πληθυσμού με την έλευση πολλών προσφύγων και οικονομικών μεταναστών, οι οποίοι συνήθως διαβιούν υπό δυσχερείς οικονομικά συνθήκες, αποτελούν τους δύο βασικούς λόγους πίσω από τις αποφάσεις των αλυσίδων μόδας που έρχονται στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα. Στους παραπάνω προστίθενται δύο ακόμη λόγοι: πρώτον, οι ανατιμήσεις, οι οποίες ήδη στρέφουν τους καταναλωτές σε πιο συμφέρουσες λύσεις, είτε αυτό αφορά ρούχα είτε τρόφιμα και δεύτερον, η αναθεώρηση της επενδυτικής στρατηγικής αρκετών ευρωπαϊκών επιχειρήσεων μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. 

Σύμφωνα με έρευνα της FocusBari, το 56% των καταναλωτών έχει μειώσει τις δαπάνες για ήδη ένδυσης/υπόδησης και το 18% τις έχει σταματήσει εντελώς. Επίσης, το 33% έχει μειώσει τις δαπάνες για την αγορά ηλεκτρικών – ηλεκτρονικών συσκευών και το 27% τις έχει κόψει εντελώς, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για τις δαπάνες που αφορούν την αγορά καλλυντικών είναι 36% και 18%. 

Δεν είναι τυχαίο ότι στους παραδοσιακούς αυτούς κλάδους του λιανεμπορίου καταγράφεται υστέρηση τζίρου σε σύγκριση με το 2019. Έτσι, αν και ο τζίρος συνολικά του λιανεμπορίου εμφανίζεται ενισχυμένος το α’ τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2019 κατά 12,93%, υπάρχουν κλάδοι με πολύ μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων, των οποίων οι πωλήσεις ήταν χαμηλότερες το α’ τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Ενδεικτικά ο τζίρος στα είδη ένδυσης ήταν χαμηλότερος κατά 6,8% ή κατά 37 εκατ. ευρώ περίπου το α’ τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2021, στα είδη υπόδησης κατά 10,6% ή κατά 9,5 εκατ. ευρώ, στις ηλεκτρικές συσκευές κατά 9,56% ή κατά 24,5 εκατ. ευρώ, στα καλλυντικά κατά 38,7 εκατ. ευρώ ή κατά 21%. 

Στο εμπορικό πάρκο «Piraeus Retail Park» της Trade Estates του ομίλου Φουρλή, το οποίο βρίσκεται σε φάση κατασκευής, θα ανοίξει το πρώτο της κατάστημα η Pepco, η οποία σκοπεύει μέσα στο φθινόπωρο να λειτουργήσει τέσσερα καταστήματα. Συνολικά η πολωνική αλυσίδα προγραμματίζει να ανοίξει 12 καταστήματα στην Ελλάδα, αρχικά στην πρωτεύουσα και μετά στην περιφέρεια. Για τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει αρχικά να προσλάβει 120 άτομα. 

Για να αντιληφθεί κάποιος την ισχύ της «πολωνικής Jumbo», όπως την αποκαλούν αρκετοί, η αλυσίδα Pepco αριθμεί σήμερα 2.795 καταστήματα σε 15 χώρες και απασχολεί πάνω από 20.000 εργαζόμενους. 

Την είσοδό του στην ελληνική αγορά ανακοίνωσε πριν από μερικές εβδομάδες ένας ακόμη πολωνικός όμιλος, ο όμιλος LPP. Η έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην Ελλάδα προγραμματίζεται για το 2023 με ιδιόκτητα καταστήματα που θα φέρουν το σήμα Sinsay τα οποία διαθέτουν ρούχα σε οικονομικές τιμές (βρεφικά, παιδικά, νεανικά, γυναικεία, ανδρικά), καλλυντικά, καθώς και είδη σπιτιού και διακόσμησης. Ήδη ο όμιλος έχει ξεκινήσει και λειτουργεί και στην Ελλάδα ηλεκτρονικό κατάστημα Sinsay, σε μια προσπάθεια προφανώς να προετοιμάσει το έδαφος και για τα φυσικά καταστήματα. 

Ο πολωνικός όμιλος που αναπτύσσει συνολικά πέντε σήματα (Sinsay, Reserved, Cropp, House και Mohito) έχει δραστηριότητα σε 25 χώρες, ενώ τα ηλεκτρονικά του καταστήματα είναι διαθέσιμα σε 30 χώρες. 

Το δεύτερο κατάστημά της στην Αθήνα ετοιμάζεται να ανοίξει η τουρκική LC Waikiki το οποίο θα είναι επίσης στο εμπορικό πάρκο της οδού Πειραιώς. Το πρώτο κατάστημά της στην Αθήνα άνοιξε στο εμπορικό κέντρο River West, ενώ στην ελληνική αγορά βρίσκεται από το 2018, ξεκινώντας από τη Θράκη και συγκεκριμένα από την Ξάνθη. Η «τουρκική Zara», όπως αποκαλείται, άνοιξε φέτος κατάστημα στην Αλεξανδρούπολη και προγραμματίζει την έναρξη λειτουργίας καταστήματος και στην Κομοτηνή έως το φθινόπωρο, ενώ έχει ήδη παρουσία στη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα, την Πάτρα και την Κόρινθο. 

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται την ίδια ώρα η λειτουργία των σούπερ μάρκετ SUPECO από την Retail & More που έχει αναλάβει να αναπτύξει στην Ελλάδα τα καταστήματα της Carrefour. Τα καταστήματα SUPECO, τα οποία θα λειτουργήσουν στις εισόδους των αστικών κέντρων, λειτουργούν ήδη σε Ισπανία, Ρουμανία και Γαλλία, ενώ στα τέλη του 2020 στη Γαλλία λειτούργησε και ηλεκτρονικό κατάστημα υπό το σήμα αυτό. 

Διαβάστε επίσης: 

Μεγάλες πιέσεις στον κλάδο της ένδυσης: Σε πτώση οι πωλήσεις από τον Μάρτιο

Σούπερ μάρκετ: Τον «πόλεμο» των discounters πυροδοτεί η έλευση της Carrefour

Φουρλής: Ακόμα και τις επισκέψεις στα καταστήματα μείωσαν οι Έλληνες

 

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News