Τι δικαιολογία έχουν τα «κακά» αφεντικά
Υψηλές αποδοχές, μεγάλες ευελιξίες, καλή ποιότητα της δουλειάς και πολλά άλλα εργασιακά προνόμια μπορεί να χάσουν την αξία τους, εάν το άτομο για το οποίο εργάζεστε δημιουργεί καθημερινά ένα δυσάρεστο κλίμα. Προς υπεράσπισή τους όμως, ελάχιστοι είναι αυτοί που αντιλαμβάνονται πόση δυσαρέσκεια προκαλούν στους υφιστάμενούς τους. Επομένως προκύπτει το εξής πολύ λογικό ερώτημα: τι καθιστά κάποιον «κακό» ή «τοξικό» αφεντικό;
Κατά την συγγραφέα Diana Kander, η ειδοποιός διαφορά είναι το στρες. Συγκεκριμένα, μιλώντας στο Fast Company, η ίδια δήλωσε αναφερόμενη στους μάνατζερ πως «όταν είναι πολύ πιεσμένοι, υιοθετούν εντελώς διαφορετικές συμπεριφορές, τις οποίες ενδέχεται να μην αντιλαμβάνονται».
Εξάλλου, εξηγεί η ιδια, ένα από τα συχνότερα παράπονα που θέτουν οι εργαζόμενοι για τα αφεντικά τους είναι αφενός η μικροδιαχείριση, δηλαδή οι συμβουλές και οι απαιτήσεις μέχρι και στην πιο εξαντλητική λεπτομέρεια ή σε επουσιώδη δουλειά, αφετέρου η αντιδράσεις με θυμό ή με επικριτικό τρόπο. Αυτά αποτελούν συμπεριφορές εκδήλωσης στρες.
Παράλληλα, άλλα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνουν τα «κακά» αφεντικά είναι ότι δεν ενθαρρύνουν και δεν επιβραβεύουν κανέναν, ενδιαφέρονται μόνο για το αποτέλεσμα και όχι για την δουλειά της ομάδας, ενώ επίσης δεν συζητούν με μη αποδοτικούς υπαλλήλους. Αντιθέτως, οι καλοί μάνατζερ αντιμετωπίζουν αμέσως το πρόβλημα, προτού γιγαντωθεί.
Έτσι, καταλήγει η Kander, ο μόνος τρόπος να βελτιωθούν οι ίδιοι οι μάνατζερ, αλλά και οι εργαζόμενοι είναι το συχνό feedback. Η ίδια μάλιστα προτείνει την υποβολή ανώνυμων σχολίων από όλους και αρκετά συχνά, ώστε να συνειδητοποιούν οι μάνατζερ τα λάθη τους και πώς μπορούν να βελτιωθούν.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Fast Company
Διαβάστε επίσης:
Κάνατε κάποιο λάθος στη δουλειά; 5 τρόποι να το αντιμετωπίσετε
Ο ιδρυτής του LinkedIn αποκαλύπτει το μυστικό της επιτυχίας – Δεν είναι αυτό που νομίζετε
Τα πέντε λάθη που οδηγούν σε παραιτήσεις και απολύσεις
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News