BUSINESS & FINANCE

Αμόλυβδη: Γιατί επανήλθε στα ιστορικά υψηλά επίπεδα ενώ το πετρέλαιο έπεσε;

Αμόλυβδη: Γιατί επανήλθε στα ιστορικά υψηλά επίπεδα ενώ το πετρέλαιο έπεσε;

Στις 10 Μαρτίου, το δελτίο με τις διυλιστηριακές τιμές της αμόλυβδης κατέγραφε την υψηλότερη τιμή όλων των εποχών: 1,628 ευρώ ανά λίτρο. Είναι η περίοδος που καταγράφεται η υψηλότερη τιμή στην διεθνή τιμή του πετρελαίου: 122 δολάρια το βαρέλι έγραψε το κοντέρ με αποτέλεσμα να τρομάξει όλος ο πλανήτης και φυσικά και ο πληθυσμός στην Ελλάδα.

Σήμερα, το πετρέλαιο διαπραγματεύεται στην περιοχή των 106 δολαρίων έχοντας υποχωρήσει κατά περίπου 13% σε σχέση με τα υψηλά επίπεδα του Μαρτίου. Μόνο που το σημερινό δελτίο με τις διυλιστηριακές τιμές γράφει ότι ένα λίτρο βενζίνης πρέπει να πωλείται προς 1,623 ευρώ, επίπεδο πολύ κοντά στο ιστορικό υψηλό.

Και εγείρεται το εύλογο ερώτημα: πώς είναι δυνατόν η διεθνής τιμή του πετρελαίου να έχει υποχωρήσει κατά περίπου 13% σε σχέση με τα επίπεδα που ήταν στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου και η τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα να είναι ίδια με αυτήν που είχαμε τον Μάρτιο;

Πριν σπεύσει κάποιος να προβάλει τον παράγοντα «κερδοσκοπία» οφείλει να λάβει υπόψη του τον νέο «εχθρό» για τις τσέπες των οδηγών. Αυτός είναι η ισοτιμία του δολαρίου με το ευρώ.

Τον Μάρτιο, η ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο, βρισκόταν στα 1,12 και σήμερα έχει υποχωρήσει στο 1,05 καθώς οι αυξήσεις επιτοκίων από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανατρέπουν δεδομένα ετών στην ισοτιμία των δύο βασικών νομισμάτων. Επειδή οι αγορές των πρώτων υλών στα πετρελαιοειδή γίνονται σε δολαριακούς όρους, η ανατίμηση του δολαρίου είναι και ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους βλέπουμε στη λιανική τις τιμές να επανέρχονται στα εξωφρενικά επίπεδα του Μαρτίου.

Στην Αττική χθες η μέση τιμή της αμόλυβδης ανερχόταν στα 2,085 ευρώ και ήδη από σήμερα οι οδηγοί βλέπουν τιμές άνω των 2,1 ευρώ ανά λίτρο. Στους δε ακριβότερους νομούς της χώρας, η βενζίνη έχει επανέλθει πάνω από τα 2,2 ευρώ με τα Δωδεκάνησα να είναι ήδη στα 2,23 ευρώ και τις Κυκλάδες να πληρώνουν την εξωφρενική μέση τιμή των 2,32 ευρώ.

Ακριβώς εξαιτίας του εκρηκτικού κοκτέιλ της τιμής του πετρελαίου από τη μία αλλά και της ισοτιμίας του δολαρίου με το ευρώ από την άλλη, υπεγράφη ήδη από το υπουργείο Οικονομικών η απόφαση για παράταση της επιδότησης του πετρελαίου κίνησης και για τον Μάιο. Επίσης, ήδη αρχίζουν να γίνονται οι εξαργυρώσεις των καρτών καυσίμων κάτι που θα βοηθήσει στο να βγει ένας ακόμη δύσκολος, όπως προδιαγράφεται, μήνας.

Διαβάστε επίσης: 

Capital Economics: Βλέπει ευρώ στο 1 προς 1 με το δολάριο

Πιερρακάκης: Πάνω από 1,5 εκατ. αιτήσεις για το Fuel Pass

Fuel Pass: Πιστώθηκαν ήδη 7 εκατ. ευρώ

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News