Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Τι αλλάζει από 1η Ιουνίου για επιχειρήσεις, εργαζόμενους
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας από την 1η Ιουλίου στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, ενώ ένα μήνα νωρίτερα 1η Ιουνίου ξεκινά για όλες τις επιχειρήσεις η πρώτη φάση εφαρμογής του ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ. Μέσω της κάρτας θα γίνεται παρακολούθηση της πραγματικής απασχόλησης. Η μέτρηση του χρόνου εργασίας θα πραγματοποιείται με τη χρήση ψηφιακής κάρτας εργασίας στην οποία ο εργαζόμενος θα μπορεί να έχει πρόσβαση μέσω app στο κινητό του ή στον υπολογιστή του.
Με αυτό τον τρόπο θα καταγράφεται σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ κάθε μεταβολή που αφορά στον χρόνο εργασίας των εργαζομένων, όπως –ιδίως– η ώρα έναρξης και λήξης της εργασίας, το διάλειμμα, η υπέρβαση του νομίμου ωραρίου εργασίας και κάθε είδους άδεια.
Για την προετοιμασία των επιχειρήσεων και την ενημέρωση των εργαζομένων προβλέπονται τα εξής:
– Από 1/6/2022 ξεκινά η απογραφική διαδικασία του Ωραρίου Απασχόλησης από όλες τις επιχειρήσεις-εργοδότες που απασχολούν εργαζόμενους μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο εργοδότης θα δηλώνει για κάθε εργαζόμενο τα γενικά στοιχεία που αφορούν τη σχέση εργασίας, το ωράριο απασχόλησης (είτε σταθερό εβδομαδιαίο είτε μεταβαλλόμενο ανά ημέρα), τις έκτακτες τροποποιήσεις του ωραρίου, υπερωρίες και άδειες.
Μετά την υποβολή της δήλωσης, το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ θα εμφανίζει το Προγραμματισμένο Ωράριο Εργασίας ανά Εργαζόμενο, το οποίο θα είναι άμεσα διαθέσιμο σε εργοδότη και εργαζόμενο σε ψηφιακή μορφή ημερολογίου. Οι εργαζόμενοι θα έχουν άμεση πρόσβαση σε αυτό, μέσω του myErgani mobile app ή το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr).
– Η απογραφική διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2022 για όλες τις επιχειρήσεις με εξαίρεση τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που θα πρέπει –λόγω εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας από 1ης Ιουλίου– να την έχουν ολοκληρώσει μέχρι τις 30 Ιουνίου.
– Επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν σύστημα ωρομέτρησης θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
– Αναπτύσσεται και θα διατεθεί στις επιχειρήσεις η νέα εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani CardScanner, με την οποία θα γίνεται η ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση/αποχώρηση από την εργασία και αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ. Η Κάρτα Εργασίας κάθε υπαλλήλου θα είναι διαθέσιμη μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή για φορητές συσκευές myErgani για τους εργαζόμενους, η οποία θα διατεθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.
Οι έλεγχοι μέσω της κάρτας εργασίας
Τα στοιχεία της ψηφιακής κάρτας εργασίας θα μπορούν να διασταυρώνονται με τα στοιχεία που αναγράφονται στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.) που υποβάλλεται από την κάθε επιχείρηση.
Η ψηφιακή κάρτα θα αξιοποιείται από την Επιθεώρηση Εργασίας για τον έλεγχο τήρησης του ωραρίου των επιχειρήσεων.
Επιπλέον θα αποτελέσει ακόμη ένα εργαλείο για την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής και του αθέμιτου ανταγωνισμού ανάμεσα στις επιχειρήσεις που τηρούν το νόμο και σε αυτές που δεν τον τηρούν, ενώ θα μειώσει την γραφειοκρατία των επιχειρήσεων.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Από 1η Ιουνίου σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ
Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Παίρνουν σειρά τα σούπερ μάρκετ εν όψει του Ιουνίου
«Δουλειές Ξανά»: Τι αλλάζει από Δευτέρα για εργαζόμενους, ανέργους και συνταξιούχους
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News