Μάνατζερ σε περιόδο κρίσης; Πώς θα κρατήσετε ψηλά το ηθικό της ομάδας
Σε δύσκολες περιόδους ο επικεφαλής μίας ομάδας εργαζομένων καλείται να βρει μία πολύ λεπτή ισορροπία: αφενός να δώσει κίνητρο για να είναι όλοι παραγωγικοί, αφετέρου να προσφέρει την απαραίτητη στήριξη. Το Harvard Business Review προσφέρει πέντε συμβουλές σε μάνατζερ και διευθυντές που ψάχνουν την χρυσή τομή:
Πάρτε το χρόνο σας
Όταν αναγνωρίσετε και αξιολογήσετε το στρες που έχετε εσείς οι ίδιοι, τότε μόνο θα μπορέσετε να προσφέρετε την απαραίτητη στήριξη στην ομάδα σας. «Πρέπει να κατονομάσετε τα συναισθήματά σας. Βάλτε απόσταση μεταξύ του εαυτού σας και της ομάδας σας, ώστε να μπορέσετε να λάβετε συνειδητές αποφάσεις για το πώς να δράσετε με έναν τρόπο που ανταποκρίνεται στις αξίες σας», τονίζει η Suzan David, ιδρύτρια του Institute of Coaching στο νοσοκομείο McLean.
Παραδεχθείτε τι συμβαίνει
Το να κρύψετε τις σκέψεις και τα αισθήματά σας ή να περιμένετε από την ομάδα σας να το κάνει δεν έχει κανένα αποτέλεσμα. Δεν μπορείτε να αγνοήσετε, να καταπιέσετε ή να αρνηθείτε συναισθήματα ανησυχίας ή ταραχής, σημειώνει ο Rich Fernandez, CEO του SIY Leadership Institute. Το καλύτερο είναι να παραδεχθείτε αμέσως ότι υπάρχει πρόβλημα, αναγνωρίζοντας επίσης ότι η ομάδα σας αισθάνεται κάποια ένταση. Παράλληλα όμως, μην εμμένετε στα προβλήματα, συμβουλεύει ο Fernandez: να ασχολείστε έπειτα με τους τρόπους αντιμετώπισής τους με ομαδική δουλειά.
To στρες είναι φυσιολογικό
Μερικοί από την ομάδα σας μπορεί να αναρωτιούνται πώς ορισμένοι συνάδελφοι παραμένουν συγκροτημένοι σε μία φάση κρίσης. Θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα κλίμα, όπου οι εργαζόμενοι θα νιώθουν άνετα να εκφράσουν τις ανησυχίες τους. «Βοηθήστε τους συναδέλφους σας να αναγνωρίσουν ότι η αλλαγή μπορεί να προκαλέσει την εντύπωση ότι δεν υπάρχει στήριξη», σημειώνει η David και συνεχίζει λέγοντας: εάν είστε αγχωμένοι πείτε το, παραδεχθείτε το ή μιλήστε για παλιότερες περιστάσεις όπου νιώσατε άγχος, ώστε να ξέρουν ότι δεν είναι μόνοι.
Ρωτήστε για τις ανάγκες της ομάδας
Μιλήστε με τους εργαζομένους σας τετ-α-τετ, ώστε να τους δώσετε την ευκαιρία να εκφράσουν ακριβώς τις σκέψεις τους. Βάλτε τον εαυτό σας στη θέση τους, ακόμη και εάν δεν συμφωνείτε απόλυτα ή αισθάνεστε διαφορετικά για μία συγκεκριμένη κατάσταση. Όπως σημειώνει ο Fernandez, τέτοιου είδους σχέσεις είναι η βάση για την δημιουργία δεσμών εμπιστοσύνης, αλλά και για την εύρεση κατάλληλων λύσεων για κάθε περίσταση.
Δώστε το καλό παράδειγμα
Παρότι δεν περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητες ενός μάνατζερ να δίνει συμβουλές για την προσωπική ζωή των εργαζομένων, ο ρόλος του ύπνου, της σωματικής άσκησης και της καλής διατροφής είναι καίριος για την επαγγελματική απόδοση. Για τον λόγο αυτό είναι καλό να αναφέρετε τις τακτικές που σας έχουν ωφελήσει ή σας κάνουν να νιώθετε ήρεμοι.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Οι 4 ερωτήσεις που πρέπει να θέσετε στους εργαζόμενους σας, αν δεν θέλετε να τους χάσετε
Τα 3 πράγματα που κάνουν οι ενοχλητικοί συνάδελφοι και πώς να τα αντιμετωπίσετε
Ghosting: Γιατί το κάνουν εργοδότες και εργαζόμενοι
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News