Τουρισμός: «Μάχη» των αεροπορικών για μια θέση στα ελληνικά αεροδρόμια
Μάχη για ένα slot στα ελληνικά αεροδρόμια δίνουν οι ξένες αεροπορικές εταιρείες, καθώς η συσσωρευμένη ζήτηση για ταξίδια αντισταθμίζει παράγοντες που λειτουργούν αποθαρρυντικά, όπως ο υψηλός πληθωρισμός.
Η British Airways, η Ryanair, η EasyJet και η Jet2 θα έχουν περισσότερες πτήσεις προς την Ελλάδα από ό,τι το 2019, δηλαδή την τελευταία «κανονική» χρονιά για τον τουρισμό, όταν οι αφίξεις στη χώρα έφτασαν στα επίπεδα-ρεκόρ των 31 εκατ. ατόμων. Η Air France και η Transavia θα έχουν επίσης ισχυρή παρουσία, όπως είπε ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας στο Bloomberg.
Οι τρεις μεγάλες αμερικανικές αεροπορικές θα φέρουν περίπου 3.000 επισκέπτες την εβδομάδα από Ατλάντα, Τζόρτζια, Βοστώνη, Νέα Υόρκη, Φιλαδέλφεια και Ουάσιγκτον, με πολλούς από αυτούς να φτάνουν στη χώρα για να πραγματοποιήσουν κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά.
Οι απευθείας πτήσεις από τον Καναδά θα αρχίσουν στις 2 Απριλίου, ενώ οι επισκέπτες από την Αυστραλία αναμένεται να φτάσουν σε επίπεδα-ρεκόρ. Επιπλέον, η Qatar Airways σχεδιάζει πτήσεις σε νησιά όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.
«Γίνεται ένας πραγματικός διαγωνισμός ανάμεσα στις αεροπορικές για να βρουν slots στα ελληνικά αεροδρόμια, τόσο στα νησιά όσο και στην Αθήνα», είπε ο υπουργός Τουρισμού.
Η κυβέρνηση εκτιμά ότι η ανάκαμψη του τουρισμού φέτος μπορεί να φτάσει στο 80% των επιπέδων του 2019, όταν τα τουριστικά έσοδα είχαν ανέλθει στα 18 δισ. ευρώ. Πέρυσι, έφτασε περίπου στο 60%. Οι εκτιμήσεις αυτές ανακοινώθηκαν λίγο πριν από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τον κ. Κικίλια, η ζήτηση είναι ανθεκτική σε Βρετανία και Γερμανία, που είναι οι μεγαλύτερες αγορές για την Ελλάδα, ενώ σημαντικές επισκέψεις αναμένονται και από τις σκανδιναβικές χώρες.
Παρότι οι νέες κρατήσεις επιβραδύνθηκαν έπειτα από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, εντούτοις έχουν σημειωθεί ελάχιστες ακυρώσεις πέραν εκείνων που έγιναν από τους Ρώσους, οι οποίοι αποτελούν έτσι και αλλιώς έναν μικρό αριθμό επισκεπτών. Σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, οι κρατήσεις από τον Απρίλιο και μετά κερδίζουν έδαφος.
Από το δεύτερο εξάμηνο του έτους αναμένεται χαλάρωση και των περιορισμών στα ταξίδια στην Κίνα, λόγω του κορωνοϊού.
Στόχος της κυβέρνησης, πάντως, δεν είναι να αυξήσει τα νούμερα των επισκεπτών, όσο να αναβαθμίσει την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος και να φέρει περισσότερα έσοδα, ακολουθώντας την πρόοδο που έγινε το 2021, όταν η μέση δαπάνη ανά επισκέπτη αυξήθηκε στα 600 ευρώ από τα 520 ευρώ.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
«Απογειώθηκε» η κίνηση στα ελληνικά αεροδρόμια το πρώτο δίμηνο του 2022
TUI: Η Κρήτη δημοφιλέστερος προορισμός για τους Ευρωπαίους το 2022
Το comeback του τουρισμού: Πώς και από πού ήρθαν έσοδα 10,7 δισ. ευρώ
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News