Η ένταξη στο ETS μεταφορών και κτιρίων στο επίκεντρο του Συμβουλίου Υπ. Περιβάλλοντος της ΕΕ
Ο κ. Βαρελίδης μετέφερε τις επιφυλάξεις της ελληνικής πλευράς για την ένταξη στο ETS των οδικών μεταφορών και των κτιρίων, λόγω της έντονης αβεβαιότητας που επικρατεί στη διακύμανση των τιμών στα δικαιώματα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Η δημιουργία αυτόνομου συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (ETS – ΒRT) της Ε.Ε. στους τομείς των μεταφορών και των κτιρίων, στο πλαίσιο εφαρμογής της νομοθετικής δέσμης μέτρων «Fit for 55» ήταν το βασικό θέμα του Συμβουλίου των Υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διεξήχθη σήμερα, 17 Μαρτίου στις Βρυξέλλες.
Εκ μέρους της Ελλάδας συμμετείχε ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Πέτρος Βαρελίδης, εκπροσωπώντας τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, ο οποίος στην τοποθέτησή του επεσήμανε ότι η ένταξη της ναυτιλίας στο ETS θα πρέπει να γίνει με τρόπο που διασφαλίζει την εφαρμοσιμότητα του και τον υγιή ανταγωνισμό. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για ζήτημα που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, δεδομένου ότι το 59% του ευρωπαϊκού στόλου είναι ελληνόκτητος.
Ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, μετέφερε τις επιφυλάξεις της ελληνικής πλευράς για την ένταξη στο ETS των οδικών μεταφορών και των κτιρίων, λόγω της έντονης αβεβαιότητας που επικρατεί στη διακύμανση των τιμών στα δικαιώματα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Όπως ανέφερε, το κόστος για έναν τόνο διοξειδίου του άνθρακα ανήλθε στις 16 Μαρτίου σε 77 ευρώ, ενώ πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είχε φτάσει τα 97 ευρώ. Οι τιμές αυτές απέχουν κατά πολύ από τις αρχικές προβλέψεις της Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες το κόστος θα έφτανε σταδιακά στα 50 ευρώ/τόνο έως το 2030. Πρόσθεσε ότι η μεταβλητότητα των τιμών προκαλεί αβεβαιότητα σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιπτώσεις για τους πολίτες, κυρίως για τους πιο ευάλωτους, δεδομένου ότι το κόστος για τη θέρμανση και τις μετακινήσεις αποτελεί σημαντικό ποσοστό των εισοδημάτων τους.
Ο κ. Βαρελίδης ανέφερε ότι η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές και τα κτίρια μπορεί να επιτευχθεί με τη λήψη θετικών μέτρων, αναφέροντας ως ενδεικτικά παραδείγματα τις παρεμβάσεις που προβλέπονται στον Εθνικό Κλιματικό Νόμο καθώς και πολιτικές για την προώθηση των επενδύσεων με σκοπό την αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα, την αύξηση της χωρητικότητας των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, την ενίσχυση και βελτίωση των υποδομών αποθήκευσης ενέργειας, την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια κ.α.
Για τη στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ο Έλληνας Γενικός Γραμματέας επανέλαβε την πρόταση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, για τη δημιουργία ευρωπαϊκού Μηχανισμού Αλληλεγγύης για την αντιστάθμιση των επιπτώσεων της διεθνούς ενεργειακής κρίσης.
Οι Υπουργοί Περιβάλλοντος της Ε.Ε. συζήτησαν επίσης, την πρόταση κανονισμού για τις μπαταρίες και τα απόβλητα μπαταριών, για την οποία επετεύχθη συμφωνία ενόψει της έναρξης των διαπραγματεύσεων με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Ο πόλεμος των ηλιοτροπίων: Ποιος θα πεινάσει από τη διαμάχη Ρωσίας-Ουκρανίας
Ευρωζώνη: Αναθεωρήθηκε ελαφρώς τον Φεβρουάριο ο πληθωρισμός στο 5,9%
Έρχεται Ψηφιακό Πάρκο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για το 1821
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News