Μeta και Google στο μικροσκόπιο Ε.Ε. και Βρετανίας για τις διαφημίσεις
Αντιανταγωνιστική μια συμφωνία μεταξύ των δύο κολοσσών
Ενδελεχείς έρευνες αντιμετωπίζουν η Meta και η Google από τις αντιμονοπωλιακές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Βρετανίας λόγω μεταξύ τους συμφωνία για τις διαδικτυακές διαφημίσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου ανησυχούν ότι οι δύο κολοσσοί της τεχνολογίας παρεμπόδισαν τον ανταγωνισμό στις αγορές για υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης.
Στο στόχαστρο έχει μπει η συμφωνία «Jedi Blue» μεταξύ των δύο εταιρειών, η οποία θα μπορούσε να «σβήσει» τον ανταγωνισμό στην αγορά διαφημίσεων προς δημιουργούς ιστοσελιδών και applications.
«Πολλοί εκδότες βασίζονται στις διαδικτυακές προβολές διαφημίσεων για να χρηματοδοτήσουν διαδικτυακό περιεχόμενο για καταναλωτές. Αν επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες της Ε.Ε., τότε θα περιοριστεί και θα στρεβλώσει τον ανταγωνισμό στην ήδη περιορισμένη αγορά τεχνολογίας διαφημίσεων, με καταστροφικό αντίκτυπο για τις αντιπάλες τεχνολογίες προβολής διαφημίσεων, τους εκδότες και τελικά τους καταναλωτές» ανέφερε η Ευρωπαία Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαγκρέτε Βεστάγκερ.
Από τη μεριά της, η επικεφαλής της Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών της Βρετανίας εξέφρασε την ανησυχία της ότι οι δύο Big Tech έβαλαν «εμπόδια» στους ανταγωνιστές τους. «Αν μια εταιρεία δυσκολεύεται σε έναν συγκεκριμένο τομέα, τότε η συμφωνία δυσκολεύει την είσοδο startups και μικρότερων επιχειρήσεων στην αγορά – και τελικά περιορίζει τις επιλογές των καταναλωτών» σημείωσε.
🔎 We’re investigating #Google and #Meta’s ad-tech agreement to see if they have broken competition law.
We’re concerned it may restrict competition in markets for online display #advertising services.
Read more: https://t.co/v8iAV2mjUb pic.twitter.com/GnJ6gs1QiF
— Competition & Markets Authority (@CMAgovUK) March 11, 2022
Η Κομισιόν θα διεξάγει κατά πρεοτεραίοτητα την έρευνά της σε συνεργασία με τις αρχές της Βρετανίας.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, που επιτεύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2018, οι εταιρείες δεσμεύτηκαν ότι το δίκτυο κοινού της Meta θα συμμετείχε στο πρόγραμμα Ανοιχτής Προσφοράς της Google.
Σε απάντηση στην κίνηση αυτή, η Google ανέφερε ότι οι «ισχυρισμοί τους είναι ψευδείς». Η Meta σημείωσε ότι η συμφωνία της με την Google στην πραγματικότητα αυξάνει τον ανταγωνισμό στις διαφημίσεις, υποστηρίζοντας ότι θα συνεργαστεί με τις έρευνες.
Η Google έχει δεχτεί ήδη πρόστιμα άνω των 9 δισ. δολαρίων από την Ε.Ε. για μονοπωλιακές πρακτικές.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg, Guardian
Διαβάστε επίσης:
Facebook: Σε καμία περίπτωση δεν απειλούμε να φύγουμε από την Ευρώπη
Google: Νέα καταγγελία στην Ευρώπη για μονοπωλιακές πρακτικές
Μπορούν η Google και το Facebook να καταργήσουν τα κράτη;
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News