Business & Finance Παρασκευή 11/03/2022, 11:23
BUSINESS & FINANCE

Αναβάθμιση συστημάτων της γ.γ. Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης

Για ταχύτερη ανταπόκριση

Αναβάθμιση συστημάτων της γ.γ. Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης

Σε αναβάθμιση των συστημάτων της προχώρησε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Έπειτα από σχετική απόφαση του υπουργού Κυριάκου Πιερρακάκη και του γ.γ. Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, έγινε αναβάθμιση στις υποδομές των βάσεων δεδομένων που αφορά στη μετάπτωση των βάσεων αυτών οι οποίες φυλάσσουν δεδομένα που συνολικά ξεπερνούν τα 100 TByte.

Συμφωνα με σχετική ανακοίνωση, λόγω της πανδημίας και της αύξησης του αριθμού των ψηφιακών συναλλαγών των πολιτών με το Δημόσιο αυξήθηκαν και οι απαιτήσεις ως προς τις υποδομές της ΓΓΠΣΔΔ. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, τα συστήματα του Δημοσίου είτε παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» αθροιστικά 566.962.980 φορές. Ο αριθμός αυτός είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, οπότε οι ψηφιακές συναλλαγές ανήλθαν σε 94 εκατομμύρια, έχοντας καταγράψει μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2019 και το 2018, όταν ο αριθμός έφτασε τα 34 και τα 8,8 εκατομμύρια αντίστοιχα

Η μετάπτωση έγινε σε νέες υποδομές Ιδιωτικού Υπολογιστικού Νέφους Βάσεων Δεδομένων, οι οποίες βρίσκονται υπό τη διαχείριση του προσωπικού της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

Η συγκεκριμένη αναβάθμιση αποτέλεσε ένα πολύπλοκο εγχείρημα που απαίτησε πολύμηνη προετοιμασία. Τα διαστήματα κατά τα οποία υπήρξε μη διαθεσιμότητα των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης προς τους πολίτες για τις ανάγκες της αναβάθμισης ήταν πολύ περιορισμένα, και συγκεκριμένα κατά τις ημερομηνίες 8-9 Μαΐου 2021, 5-6 Ιουνίου 2021 και 11-13 Φεβρουαρίου 2022.

Από τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας των νέων συστημάτων καταγράφηκε βελτίωση της ταχύτητας εξυπηρέτησης του πολίτη στις εφαρμογές της Δημόσιας Διοίκησης.

Ενδεικτική είναι η μείωση στον χρόνο εξυπηρέτησης πολιτών κατά 40% έως 75% για αιτήματα στις σημαντικότερες διαδικτυακές υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται ευρύτατα από το gov.gr όπως η πρόσβαση μέσω Taxisnet, η επιβεβαίωση στοιχείων Φυσικού Προσώπου και οι πληροφορίες Φορολογικού Μητρώου. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ακόμη και όταν ο αριθμός χρηστών ψηφιακών υπηρεσιών είναι εξαιρετικά αυξημένος, ο πολίτης θα μπορεί να εξυπηρετείται χωρίς καθυστερήσεις.

Τέλος, σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, εξασφαλίζονται:

  • Η επαύξηση της επεξεργαστικής ισχύος και της χωρητικότητας του κέντρου δεδομένων της ΓΓΠΣΔΔ
  • Η μεγιστοποίηση του ποσοστού διαθεσιμότητας των εφαρμογών
  • Η δυνατότητα δυναμικής αυξομείωσης της επεξεργαστικής ισχύος, ανάλογα με τις τρέχουσες αλλαγές στις επιχειρησιακές ανάγκες
  • Η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των δεδομένων, με εισαγωγή βελτιωμένων αλγορίθμων κρυπτογράφησης και αποτροπής κακόβουλης πρόσβασης.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Τα… ρομπότ μπαίνουν στο ελληνικό Δημόσιο

Ψηφιακή δήλωση γέννησης: Οι πολίτες απέφυγαν πάνω από μισό εκατομμύριο ουρές

Σε λειτουργία το myKtimatologioLive: Ψηφιακά ραντεβού στο Κτηματολόγιο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News