Με ελληνική σημαία το πρώτο δεξαμενόπλοιο που καίει αμμωνία
Το πρώτο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο με ελληνική σημαία και το μοναδικό παγκοσμίως που έχει τη δυνατότητα να κινείται με αμμωνία το «KRITI FUTURE», εγκαινιάστηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις της motor oil στους Αγ. Θεοδώρους, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη και εκπροσώπων της AVIN international.
Το KRITI FUTURE είναι δεξαμενόπλοιο τύπου Suezmax, 274 μέτρων με μεταφορική ικανότητα 160.000 τόνων φορτίου, εξοπλισμένο με σύγχρονο εξοπλισμό πλοήγησης. Συγκεκριμένα, αξιοποιεί την τεχνολογία νέων καυσίμων χαμηλότερων εκπομπών και ευθυγραμμίζεται με τις προδιαγραφές του αμερικανικού νηογνώμονα Ammonia Ready Level 1. Στο πλαίσιο αυτό είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να αξιοποιεί την αμμωνία ως καύσιμο στο μέλλον με στόχο τη βιώσιμη ναυτιλία.
Η αμμωνία αναμένεται να καταστεί μία από τις κορυφαίες εναλλακτικές λύσεις έναντι του άνθρακα άνθρακα, ώστε η ναυτιλία να επιτύχει τους στόχους μείωσης των αέριων ρύπων που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός.
«Αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή να παρευρίσκομαι σήμερα στον αγιασμό και στην τελετή ύψωσης της Ελληνικής σημαίας στο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο «KRITI FUTURE» μια σημαντική στιγμή που μας γεμίζει όλους με αισιοδοξία», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Ο ίδιος ανέφερε ότι για την πλοιοκτησία είναι μία ημέρα χαράς αφού αυξάνει και επεκτείνει το στόλο της αλλά ταυτόχρονα αποδεικνύει έμπρακτα την προσφορά της στην πατρίδα και τη ναυτιλία. Πρόσθεσε ότι η ελληνική ναυτιλία αποδεικνύει ότι παραμένει πρωτοπόρος σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς η γαλανόλευκη θα κυματίζει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου.
Είπε ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας είναι κοντά στον Έλληνα ναυτικό και στο Ελληνικό πλοίο» και η παρουσία του στη σημερινή εκδήλωση είναι ιδιαιτέρως συμβολική διότι η ύψωση της γαλανόλευκης στο «KRITI FUTURE» συμπίπτει χρονικά με την συμπλήρωση ενός έτους από τότε που λάβαμε τα πρόσθετα μέτρα ανταγωνιστικότητας που έχουν ήδη φέρει τα πρώτα θετικά αποτελέσματα αφού οι αιτήσεις εγγραφής στο Ελληνικό νηολόγιο έχουν αυξηθεί κατά 61% σε σχέση με τον περσινό χρόνο.
Τόνισε ότι το όνομα του πλοίου σηματοδοτεί το ίδιο το μέλλον για την ελληνική ναυτιλία γιατί είναι το πρώτο πλοίο παγκοσμίως που μπορεί να χρησιμοποιήσει την αμμωνία ως καύσιμο κίνησης, ένα καύσιμο με μηδενικές εκπομπές άνθρακα. Υπογράμμισε επίσης ότι «μπορούμε όλοι μας να είμαστε αισιόδοξοι καθώς οι Έλληνες δεν θα είναι απλά παρόντες την επόμενη μέρα αλλά θα είναι εκείνοι που θα ανοίγουν δρόμους, θα είναι πρωτοπόροι, στυλοβάτες του παγκόσμιου εμπορίου, αλλά και της ευημερίας της Ελλάδος».
«Με την θεσμική μου ιδιότητα ως υπουργός Ναυτιλίας θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στην οικογένεια Βαρδινογιάννη για την επιλογή της να υψώσει την Ελληνική σημαία σε ένα πλοίο που θα το κινούν Έλληνες ναυτικοί», ανέφερε.
Τόνισε, ότι η Ελλάδα αξίζει να έχει υπό την σημαία της ένα ισχυρό στόλο με τις υψηλότερες προδιαγραφές ασφαλείας και ποιότητας και ότι αυτό τον εθνικό στόχο η κυβέρνηση Μητσοτάκη και όλοι εμείς τον υπηρετούμε και σε ήρεμες περιόδους αλλά και σε δύσκολες όπως είναι η σημερινή και είμαστε μέρα και νύχτα κοντά στο Ελληνικό πλοίο κοντά στον Έλληνα ναυτικό.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Αυξήσεις έως και 3.541% στη ναυλαγορά – Συντριπτικές οι επιπτώσεις για τις ελληνικές ακτοπλοϊκές
Κυρ. Μητσοτάκης: Δεν νοείται η χώρα μας να μην έχει ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News