Γιατί ο Μάσκ και ο Μπάιντεν λατρεύουν την ηλεκτροκίνηση αλλά δεν θέλουν ο ένας τον άλλον;
Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν λατρεύει τα ηλεκτρικά οχήματα. Στόχος του τα μισά από όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις ΗΠΑ να είναι ηλεκτρικά έως το 2030. Πρότεινε δε μια σειρά κινήτρων για να γίνει αυτό, συμπεριλαμβανομένων εκπτώσεων φόρου για τους αγοραστές και της κρατικής υποστήριξης για σταθμούς φόρτισης.
Το παράδοξο είναι ότι έχει δείξει υποτονικό ενδιαφέρον για την Tesla, που αποτελεί μακράν το μεγαλύτερο κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Όμως, και ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Έλον Μασκ, δεν διστάζει να ρίχνει τα πυρά του κατά του Μπάιντεν.
Υπάρχει επίσης ένα εύλογο ερώτημα ως προς το γιατί ο Μπάιντεν κράτησε κατά το πλείστον χαμηλούς τόνους για την Tesla όταν προωθούσε τα οφέλη των ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτό μπορεί πιθανώς να συνοψιστεί σε τρία γράμματα: UAW.
Το σωματείο United Auto Workers εκδηλώνει ευρείας κλίμακας ανησυχίες σχετικά με το τι θα σημάνει η στροφή στην ηλεκτροκίνηση για τις θέσεις εργασίας της αυτοκινητοβιομηχανίας, επειδή τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολύ λιγότερα ανταλλακτικά μέρη και απαιτούν λιγότερη εργασία για τη συναρμολόγηση. Η Ford εκτιμά ότι χρειάζεται περίπου 30% λιγότερη εργασία για να κατασκευαστεί ένα ηλεκτρικό όχημα από ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο.
Ωστόσο, η UAW έχει προσφέρει μέχρι στιγμής την υποστήριξή της στις προσπάθειες του Μπάιντεν να προωθήσει την ηλεκτροκίνηση, καθώς ο Αμερικανός πρόεδρος είναι υπέρ της ένωσης. Ο Πρόεδρος της UAW Ray Curry παρακολούθησε μια σύνοδο κορυφής EV στον Λευκό Οίκο μαζί με τους διευθύνοντες συμβούλους της General Motors, της Ford και της Stellantis τον Αύγουστο – μια συνάντηση στην οποία ο Μασκ δεν προσκλήθηκε.
Όταν ρωτήθηκε εάν η έλλειψη εκπροσώπησης των συνδικάτων ήταν ο λόγος που έλειπε η Tesla, η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Τζεν Ψάκι δεν το διέψευσε. «Λοιπόν, αυτοί είναι οι τρεις μεγαλύτεροι εργοδότες της United Auto Workers, οπότε θα σας αφήσω να βγάλετε το δικό σας συμπέρασμα», είπε χαρακτηριστικά.
Η Tesla παραμένει σταθερά κατά του συνδικαλισμού και το Εθνικό Συμβούλιο Εργασιακών Σχέσεων των ΗΠΑ έχει αποφανθεί εναντίον του Ελον Μασκ σε πολλές περιπτώσεις. Επιπλέον, ο Μασκ έχει επανειλημμένα επικρίνει το σωματείο UAW και τους υποστηρικτές του.
Τον Οκτώβριο, ο Μασκ είχε γράψει σε tweet του ότι η σχέση μεταξύ του UAW και του Μπάιντεν είναι ο κύριος λόγος που η Tesla δεν έχει λάβει καμία υποστήριξη από την αμερικανική κυβέρνηση που κατ΄άλλα στηρίζει την ηλεκτροκίνηση, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. «Ο Μπάιντεν είναι μαριονέτα του UAW», έγραψε ο Μασκ στο Twitter.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNNMoney.com
Διαβάστε επίσης:
Elon Mask: Ένα 19χρονος σχεδιάζει την κάθε του κίνηση
Εlon Mask: Το σημαντικότερο προϊόν της Tesla δεν είναι αυτοκίνητο
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News