BUSINESS & FINANCE

Πώς τα ΕΛΤΑ «γύρισαν» το παιχνίδι

Κέρδη έναντι μηνιαίου ελλείμματος που είχε ανέλθει σε 7 εκατ. ευρώ εμφανίζουν τα ΕΛΤΑ

Πώς τα ΕΛΤΑ «γύρισαν» το παιχνίδι

Η δυσκολία έγκαιρης καταβολής της μισθοδοσίας αποτελούσε, πριν από περίπου τρία χρόνια, μία δυσεπίλυτη εξίσωση για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία που εμφανιζόταν σχεδόν κάθε μήνα. Το 2019 η εταιρεία εμφάνιζε μηνιαίο έλλειμμα 7 εκατ. ευρώ, που δεν έπαυε να αυξάνεται, εάν ληφθεί υπόψη ότι  το 2016 διαμορφωνόταν σε 4 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η μαύρη τρύπα των ΕΛΤΑ μοιάζει να έχει κλείσει οριστικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το 2021 η κρατική εταιρεία καταγράφει, σε μηνιαία βάση, κέρδη της τάξεως των 2 εκατ. ευρώ, δηλαδή δεν υφίσταται, πλέον, μηνιαίο έλλειμμα, το οποίο είχε συρρικνωθεί από τις αρχές του 2020 κατά 33%, σε 4,7 εκατ. ευρώ. Για το σύνολο του 2021 τα καθαρά αποτελέσματα υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 10 εκατ. ευρώ.

Το 2020, μία χρονιά κατά την οποία τα ΕΛΤΑ εμφάνισαν, για πρώτη φορά από το 2014, οργανική κερδοφορία, τα κέρδη μετά φόρων είχαν διαμορφωθεί σε 9,6 εκατ. ευρώ. Την ίδια χρονιά ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 10,5%, στα 356 εκατ. ευρώ λόγω της συρρίκνωσης του επιστολικού έργου και της πανδημικής κρίσης, ενώ το κόστος υποχώρησε κατά 10 εκατ. ευρώ λόγω περικοπών αμοιβών τρίτων. Ακόμη η θυγατρική ΕΛΤΑ Courier εμφάνισε αυξημένα έσοδα κατά 10 εκατ. ευρώ.

Η βελτίωση των μεγεθών των ΕΛΤΑ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, σχετίζεται με την υλοποίηση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου περίπου 2.000 εργαζόμενων, με ετήσιο όφελος 70 εκατ. ευρώ. Αποδίδεται ακόμη σε ενέργειες αναδιοργάνωσης που έχουν αποφέρει εξοικονόμηση κόστους της τάξεως των 85 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 100 εκατ. ευρώ.  

Δεύτερη φάση

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία επιδιώκουν να προσαρμοστούν πλήρως στη ψηφιακή εποχή, έχοντας, από το καλοκαίρι, θέσει σε εφαρμογή το ρομποτικό σύστημα διαλογής που επιτρέπει την εξυπηρέτηση 3.000 δεμάτων ανά ώρα, επιφέροντας ετήσια εξοικονόμηση κόστους 2 εκατ. ευρώ.

Σήμερα συνολικά 55 μίνι ρομπότ πραγματοποιούν τη διαλογή δεμάτων έως 15 κιλών (δηλαδή την πλειοψηφία των εισερχόμενων και εξερχομένων αποστολών), ενώ, κατά πληροφορίες, μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 θα έχει ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση του ρομποτικού συστήματος. Τα ΕΛΤΑ δηλαδή, θα διαθέτουν 125 μίνι ρομπότ που θα εξυπηρετούν 168 προορισμούς, επιτρέποντας τη διαχείριση 7.000 δεμάτων ανά ώρα ή 165 χιλ. ανά ημέρα.

«Η ρομποτική εγκατάσταση διαλογής στο Κρυονέρι δεν είναι μόνο η πρώτη της κατηγορίας της σε όλη την Ευρώπη, αλλά και αυτή που συνιστά το πρώτο μεγάλο και ουσιαστικό βήμα του ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ. Με την πρώτη φάση της ρομποτικής εγκατάστασης, από τον περασμένο Αύγουστο, τριπλασιάσαμε τη δυνατότητα διαλογής αντικειμένων. Με τη δεύτερη, που έρχεται πολύ σύντομα, η δυνατότητα αυτή σχεδόν θα εξαπλασιαστεί. Την πρώτη πραγματική δοκιμή για τις δυνατότητες του συστήματος την κάναμε την περίοδο της Black Friday, όπου επιτύχαμε μέσο όρο παράδοσης κάτω των δύο ημερών. Δηλαδή ένα υψηλό ποσοστό παράδοσης ακόμα και την ίδια ημέρα. Με τη δεύτερη φάση, η αυθημερόν παράδοση θα είναι πλέον πολύ κοντά, φέρνοντας ένα νέο επίπεδο εξυπηρέτησης για τους πελάτες μας. Που θα συνδυαστεί, σε μερικούς μήνες, με τα επόμενα βήματα του ψηφιακού μετασχηματισμου, τον ψηφιακό ταχυδρόμο και τα Smart Lockers» σημειώνει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και Εντεταλμένος Σύμβουλος ΕΛΤΑ Βασίλης Μπαλούρδος.

Διαβάστε επίσης: 

ΕΛΤΑ: Έρχεται ο ψηφιακός ταχυδρόμος και καταστήματα 24ωρης εξυπηρέτησης

ΕΛΤΑ: Τα κίτρινα ρομπότ επί το έργον

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News