Οι εκπτωτικές αλυσίδες «σκανάρουν» την ελληνική αγορά – Πιέσεις στη Jumbo
Ακίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αναζητεί η γνωστή και ιδιαιτέρως δημοφιλής στο εξωτερικό αλυσίδα Primark, η οποία δραστηριοποιείται κυρίως στη λιανική πώληση ένδυσης – υπόδησης χαμηλού κόστους. Σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά η αλυσίδα αναζητεί ακίνητα επιφάνειας 4.000 – 5.000 τ.μ. για την ανάπτυξη των καταστημάτων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει εγκαταλείψει το σχέδιό της για λειτουργία καταστήματος και στο Ελληνικό, στο ένα εκ των δύο εμπορικών κέντρων που πρόκειται να κατασκευαστεί εκεί, όπως είχε αποκαλύψει το «MR» τον περασμένο Φεβρουάριο.
Ενδεχόμενη έλευση της Primark στην Ελλάδα, καθώς και η είσοδος στην ελληνική αγορά της εκπτωτικής αλυσίδας Pepco το 2022 θεωρείται βέβαιο, όπως επισημαίνουν πολύπειρα στελέχη του κλάδου του λιανεμπορίου, ότι θα ασκήσουν πιέσεις στην Jumbo.
Υπενθυμίζεται ότι ο σχεδιασμός της πολωνικής Pepco προβλέπει την ανάπτυξη 12 καταστημάτων το 2022, όλα στην Αττική, με σκοπό στη συνέχεια την επέκταση και σε άλλες περιοχές της χώρας. Εντός των επόμενων 6 μηνών η εταιρεία σχεδιάζει να έχει καταλήξει στα σημεία στα οποία θα αναπτυχθούν τα καταστήματά της, τα οποία θα είναι όλα εταιρικά, δεν θα αναπτυχθούν δηλαδή μέσω franchising. Η Pepco αναζητεί ακίνητα για την ανάπτυξη καταστημάτων 350-650 τ.μ. εντός εμπορικών κέντρων και εμπορικών πάρκων, καθώς και σε σημεία που βρίσκονται κοντά σε σταθμούς μετρό.
Σύμφωνα πάντως με όσα ανέφεραν στο «MR» πηγές κοντά στην πολωνική αλυσίδα, ο όμιλος στον οποίο ανήκει δεν σχεδιάζει να αναπτύξει στην Ελλάδα και εκπτωτική αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Υπενθυμίζεται ότι σε αυτή την κατηγορία αναπτύσσει τα σήματα Poundland σε Ηνωμένο Βασίλειο και Ιρλανδία και Dealz σε Ισπανία και Πολωνία.
Υπενθυμίζεται ότι Primark πουλάει ευρεία ποικιλία προϊόντων, από βρεφικά και παιδικά είδη, γυναικεία και ανδρικά είδη ένδυσης και υπόδησης, καλλυντικά, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, διακοσμητικά, ακόμη και κάποια γλυκά σνακ σε πολύ χαμηλές τιμές, κάτω του κόστους σε αρκετές περιπτώσεις. Δεν είναι λίγοι στην Ελλάδα που τη χαρακτηρίζουν ως την αγγλική –ξεκίνησε βεβαίως από την Ιρλανδία– Jumbo.
Η Pepco από την πλευρά της πουλά επίσης σε πολύ χαμηλές τιμές είδη ένδυσης (γυναικείας, ανδρικής, παιδικής) καθώς και είδη διακόσμησης σπιτιού.
Η ελληνική Jumbo κρατά βεβαίως τα σκήπτρα στην κατηγορία αυτή του λιανεμπορίου, διαθέτοντας έναν τεράστιο αριθμό κωδικών στις κατηγορίες των παιχνιδιών, της ένδυσης, των αξεσουάρ, των ειδών οικιακού εξοπλισμού και μάλιστα τα καταστήματά της είναι μεγάλης επιφάνειας. Βασικό της πλεονέκτημα, εκτός από το γεγονός ότι στην ουσία έως τώρα ανταγωνιστής της -ως ένα βαθμό- είναι τα σούπερ μάρκετ θεωρούνται τα υψηλά ταμειακά της διαθέσιμα.
Παράγοντες, ωστόσο, της αγοράς εκτιμούν ότι η έλευση ανταγωνιστών από το εξωτερικό ενδεχομένως θα ασκήσει πιέσεις στην Jumbo, καθώς το μοντέλο ανάπτυξής της ήδη δέχθηκε πλήγμα λόγω της πανδημίας. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία πέρυσι δεν λειτούργησε για μεγάλο χρονικό διάστημα το ηλεκτρονικό της κατάστημα, αλλά ούτε και το μοντέλο του click away, λόγω αδυναμίας διαχείρισης των παραγγελιών σε τόσο πολλούς διαφορετικούς κωδικούς χαμηλού κόστους.
Φέτος αντιμετωπίζει λόγω της πανδημίας προβλήματα με τις πωλήσεις σε Ρουμανία και Βουλγαρία, ενώ συνολικά λόγω της αύξησης του μεταφορικού κόστους από την Κίνα και των πολύ μεγάλων ανατιμήσεων στα προϊόντα που εισάγει από εκεί, δέχεται πιέσεις σε ό,τι αφορά τα περιθώρια κέρδους της.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News