Black Friday 2021: Καλύτερα από πέρυσι, μακριά από την επίδοση του 2019
Ακόμα και τα σούπερ μάρκετ στην Black Friday, που φέτος έγινε... Black Week
Ακόμη και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ μπήκαν φέτος στον χορό της Black Friday, αξιοποιώντας κυρίως το γεγονός ότι τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, μέσω των οποίων επικοινωνούν τις μεγάλες προσφορές είναι πλέον πολύ πιο δημοφιλή και γνωστά σε μεγάλο μέρος των καταναλωτών.
Αλυσίδες όπως οι ΑΒ Βασιλόπουλος, η Lidl, η MyMarket, η Μασούτης, αλλά και το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr διαφημίζουν προσφορές Black Friday, μπαίνοντας και αυτές στον ρυθμό του μεγάλου εκπτωτικού γεγονότος.
Μεγάλη βεβαίως είναι η συμμετοχή από πιο παραδοσιακούς κλάδους του λιανεμπορίου, όπως οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης, αθλητικών ειδών, οικιακού εξοπλισμού, ενώ στον ρυθμό της Black Friday έχουν μπει ακόμη και φαρμακεία, πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και κάποιες από τις μεγάλες πλατφόρμες delivery.
Αν και η Black Friday ξεκίνησε για πολλές λιανεμπορικές αλυσίδες, κυρίως του κλάδου καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων, εδώ και 8 ημέρες, μετατρέποντάς τη σε…. Black Week, αναμένεται να κορυφωθεί σήμερα. Οι περισσότερες πάντως επιχειρήσεις αναμένεται να διατηρήσουν τις προσφορές, τουλάχιστον αυτές που γίνονται στο ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων, έως και τη Δευτέρα, 29 Νοεμβρίου, οπότε είναι η λεγόμενη Cyber Monday.
Μιλώντας στο «MR» o κ. Αντώνης Ζαΐρης, αναπληρωτής αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ) εκτίμησε ότι το 30% όσων κάνουν αγορές αυτές τις ημέρες στο πλαίσιο του θεσμού της Black Friday θα δαπανήσουν έως 50 ευρώ, ενώ ένα 27% εκτιμάται ότι θα κάνει αγορές άνω των 50 ευρώ και έως 100 ευρώ.
Αν και φέτος ο τζίρος αναμένεται να είναι μεγαλύτερος σε σύγκριση με την περσινή Black Friday, καθώς τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά, λόγω του δεύτερου μεγάλου lockdown, δεν αναμένεται να είναι μεγαλύτερος σε σύγκριση με αυτόν του 2019. Άλλωστε ήδη οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν εν μέσω ενδιάμεσων εκπτώσεων και αφορούν στην υποχρέωση επίδειξης πιστοποιητικού εμβολιασμού ή νόσησης ή αρνητικού εργαστηριακού τεστ για τους ανεμβολίαστους για την είσοδο στα εμπορικά καταστήματα έχουν επιδράσει αρνητικά στις πωλήσεις του λιανεμπορίου με τη μείωση του τζίρου να υπολογίζεται σε περίπου 15% έως 20%.
Σήμερα, πάντως, σε περίπτωση που είναι αυξημένη η κίνηση, οι επιχειρήσεις θα βρεθούν πιθανώς αντιμέτωπες με τη διαχείριση ουρών αναμονής έξω από τα καταστήματα δεδομένης της καθυστέρησης που προκαλεί ο έλεγχος των πιστοποιητικών.
Οι επιπτώσεις από τις ελλείψεις
Μείωση του τζίρου, πάντως, αναμένεται το επόμενο διάστημα και λόγω των ελλείψεων που καταγράφονται κυρίως σε εποχικά προϊόντα μέσης και χαμηλής τιμής, ελλείψεις που σχετίζονται με τις διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας ειδικά σε ό,τι αφορά την εισαγωγή προϊόντων από την Κίνα και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαΐρη, η επίπτωση υπολογίζεται σε 30% του τζίρου, ποσοστό κάθε άλλο παρά αμελητέο.
Ο δεκάλογος της Black Friday
Με αφορμή τη σημερινή ημέρα, αλλά και την Cyber Monday, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή δίνει τις ακόλουθες συμβουλές:
1) Δείξτε προσοχή στους επίδοξους απατεώνες και στις απατηλές πρακτικές.
2) Διαβάστε τους όρους χρήσης στα ηλεκτρονικά καταστήματα και ρωτήστε για τις εγγυήσεις στα φυσικά καταστήματα.
3) Προσέξτε την παρορμητική αγοραστική συμπεριφορά προτού προβείτε σε συναλλαγή.
4) Προσοχή στις άγνωστες ή πρωτοεμφανιζόμενες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις.
5) Προσοχή στις παραπλανητικές προσφορές.
6) Δείξτε μεγάλη προσοχή στην παροχή ευαίσθητων προσωπικών πληροφοριών.
7) Μην παρασύρεστε από ασυνήθιστα χαμηλές τιμές ή προσφορές.
8) Κουπόνια προσφορών και giftcards. Όταν διαθέτετε κουπόνια προσφορών ή giftcards επιβεβαιώστε αν τα προϊόντα που επιθυμείτε διατίθενται την Black Friday ή αν οι εταιρείες που σας ενδιαφέρουν αποδέχονται τα κουπόνια αυτά και δεν εξαιρούνται των προσφορών.
9) Ελέγξτε την πολιτική ασφάλειας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
10) Συμφωνήστε την ημερομηνία παράδοσης του προϊόντος.
Διαβάστε επίσης:
Black Friday: Στα επίπεδα του 80-85% του 2019 αναμένεται να κινηθεί ο εβδομαδιαίος τζίρος
Το εορταστικό ωράριο των εμπορικών καταστημάτων – Πότε είναι ανοιχτά
Ελλείψεις στα ράφια: Έφτασαν και στην Ελλάδα τα προβλήματα της Nike
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News