Γιατί κόπηκαν 23 στις 100 αιτήσεις ιδιοκτητών για επιστροφή φόρου
Επιβεβαιώθηκε και από τους αριθμούς της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ο «πάγος» στις δεκάδες χιλιάδες αιτήσεις ιδιοκτητών που διεκδικούν επιστροφή φόρου λόγω του υποχρεωτικού κουρέματος που υπέστησαν στα ενοίκια τους.
Η αναλογία είναι πολύ μεγάλη καθώς στις 100 αιτήσεις που υποβλήθηκαν «άναψε κόκκινο» για τις 23. Δηλαδή, σε σύνολο 338.528 αιτήσεων, προέκυψε ότι 79.306 είναι μη δικαιούχοι.
Γιατί απορρίφθηκαν οι αιτήσεις
Οι λόγοι όμως για τους οποίους «κόπηκαν» αυτοί οι ιδιοκτήτες, συγκεντρώνουν ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς η διαδικασία υποβολής δηλώσεων Covid από τους ιδιοκτήτες ακινήτων συνεχίζεται ακόμη και σήμερα για τα «κουρέματα» που είναι υποχρεωτικά πλέον και για τον μήνα Νοέμβριο αλλά και για τον μήνα Δεκέμβριο.
Στις 79.306 δηλώσεις που απορρίφθηκαν, οι 45.788 «κόπηκαν» επειδή ο μισθωτή χαρακτηρίστηκε ως «μη πληττόμενος». Και σε άλλε 28981 περιπτώσεις δεν εντοπίστηκε αναστολή σύμβασης εργασίας σε κατοικία μισθωτή / συζύγου. Δύο λοιπόν τα ενδεχόμενα: ή ο ιδιοκτήτης επιχείρησε να δηλώσει ψευδώς ότι ο ενοικιαστής του «κούρεψε» το ενοίκιο προκειμένου να λάβει επιστροφή φόρου που δεν δικαιούται, ή ο ενοικιαστής εκμεταλλεύτηκε το πλαίσιο για να «κουρέψει» το ενοίκιο χωρίς να είναι δικαιούχος του συγκεκριμένου μέτρου.
Λύση στα δικαστήρια;
Το ζήτημα όμως τώρα είναι ότι μετά το «κόκκινο» που άναψε από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στην χορήγηση της επιστροφής φόρου (σ.σ αυτό ήταν το ευεργετικό μέτρο για τα κουρέματα ενοικίων που έγιναν κατά τη διάρκεια της περιόδου Μαρτίου-Αυγούστου), οι διαφορές μένει να επιλυθούν ανάμεσα στους ιδιοκτήτες και στους ενοικιαστές. Αν δηλαδή ενοικιαστής «κούρεψε» ενοίκιο χωρίς να έχει το δικαίωμα, ποια ακριβώς μπορεί να είναι η αντίδραση του ιδιοκτήτη; Πρακτικά, αν δεν υπάρξει συμβιβασμός η μόνη λύση είναι η προσφυγή στα δικαστήρια κάτι ασύμφορο με δεδομένο το μέγεθος της οικονομικής διαφοράς.
Η παρέμβαση του κράτους στις σχέσεις μεταξύ ιδιωτών, συνεχίζεται και για το διάστημα Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου και μάλιστα αυτή τη φορά η αποζημίωση είναι και μεγαλύτερη (50% επί της ζημιάς και όχι 30% όπως στο διάστημα Μαρτίου – Οκτωβρίου) αλλά και σε χρήμα με απευθείας κατάθεση του ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό και όχι μέσω επιστροφής φόρου. Επομένως το «κίνητρο» για υποβολή ψευδών δηλώσεων είναι εξαιρετικά ισχυρό και από τις δύο πλευρές. Το ζήτημα όμως να βρεθεί ένας τρόπος διασταύρωσης των δεδομένων. Ουσιαστικά, ένας τρόπος διασφάλισης του ιδιοκτήτη ότι ο ενοικιαστής του όντως δικαιούται τη μείωση του ενοικίου.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News