Τρία πράγματα που μπορείτε να μάθετε από έναν «τοξικό» μάνατζερ
Τα λεγόμενα «τοξικά» αφεντικά βρίσκονται σε αφθονία, ενώ πολλοί συμβουλεύουν να τους αποφεύγουμε, διότι είναι σαφώς καλύτερο να βρισκόματε γύρω από άτομα που μας υποστηρίζουν και μας φτιάχνουν τη διάθεση. Παρότι ασπάζεται τη λογική αυτού του επιχειρήματος, ο σύμβουλος καριέρας Michael Thomson, διαφωνεί.
‘Εχοντας περάσει από έναν μάνατζερ υποστηρικτικό, επικοινωνιακό και ψύχραιμο, αλλά και από μία μάνατζερ, η οποία σπανίως εμφανιζόταν ή χαμογελούσε, θεωρεί ότι δεν είναι το χειρότερο να βιώσει κανείς αυτή την εμπειρία αρκεί να αποκομίσει κάτι. Προειδοποιεί βέβαια ότι δεν χρειάζεται να περάσει κανείς πάρα πολλούς μήνες δουλεύοντας με «τοξικά» αφεντικά, περίπου έξι μήνες μπορεί να είναι αρκετοί, εφόσον αντέχει να εργάζεται σε τέτοιες συνθηκες.
Ο Thomson, ο οποίος έκτοτε έχει δουλέψει ως ελεύθερος επαγγελματίας και πλέον διδάσκει σε φοιτητές MBA, δηλώνει πωςι τα άτομα που εργάζονται με «τοξικούς» μάνατζερ μπορούν να μάθουν τα εξής:
Θα μάθετε πώς να μην φέρεστε όταν κάτι πάει στραβά
Είναι εύκολο να έχει κανείς ηγετικό ρόλο, όταν τα πράγματα βαίνουν καλώς. Ωστόσο, οι ηγετικές δυνατότητες ενός καλού μάνατζερ αναδεικνύονται σε μεγάλο βαθμό όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην ομάδα. Μπορείτε λοιπόν να παρατηρείτε πώς ανταποκρίνεται στις δύσκολες στιγμές, ώστε να μην κάνετε τα ίδια, όταν έρθετε αντιμέτωποι με αντίστοιχη περίπτωση.
Ο Thomson παρατηρεί ότι οι κακοί μάνατζερ σε τέτοιες περιπτώσεις αποποιούνται των ευθυνών και δαχτυλοδείχνουν. Ως αποτέλεσμα, αντί να λύνουν το πρόβλημα το ενισχύουν. Έχοντας υπάρξει αποδέκτης αυτής της κατάστασης ο Thomson συμβουλεύει να κάνετε το ακριβώς αντίθετο σε δύσκολες καταστάσεις:
Να κάνετε ένα βήμα πίσω, ώστε να ανασυγκροτηθείτε και να μην πείτε κάτι που θα είναι αντιπαραγωγικό.
Να δείξετε ενδιαφέρον προς την ομάδα. Πρόκειται για μία κίνηση, η οποία χτίζει εμπιστοσύνη.
Να κάνετε ερωτήσεις με τις οποίες αναγνωρίζεται η προσπάθεια της ομάδας: «Τι κάναμε σωστά» είναι μία καλή ερώτηση για να ξεκινήσει κανείς, ώστε να καταλάβουν όλοι ότι έγινε σωστή δουλειά. Έπειτα, συνεχίστε με ερωτήσεις για το τι πήγε στραβά και μετά εστιάστε στο πρόβλημα και όχι στο πρόσωπο που ευθύνεται.
Να έχετε θετική στάση εντοπίζοντας το επόμενο βήμα, με το οποίο η ομάδα θα μπορέσει να ανακτήσει τη δυναμική της.
Θα ξέρετε τι να μην λέτε σε διάφορες περιστάσεις
Ένα μεγάλο μέρος των παραιτήσεων δεν οφείλεται στο στρες, αλλά στην κακή σχέση με τα αφεντικά τους. Σύμφωνα με τον Thomson, έως και 75% των εργαζομένων παραιτούνται λόγω της κακής σχέσης με τους μάνατζέρ τους.
Εάν ανήκετε στην ίδια κατηγορία και βρίσκεστε ένα βήμα πριν την παραίτηση, προτού φύγετε κρατήστε σημειώσεις από τις φράσεις του αφεντικού σας που σας εκνευρίζουν. «Ας το αφήσουμε στην άκρη για τώρα», «όπως είπα πριν», «τι να κάνουμε», «συγκεντρώσου σε αυτά που έχουν σημασία». Καταγράψτε τέτοιες φράσεις, διότι μπορούν να σας βοηθήσουν σε τέραστιο βαθμό στην επόμενή σας θέση. Επίσης, θα μπορείτε να εντοπίσετε τέτοια στοιχεία σε κάποια μελλοντική σας συνέντευξη.
Θα συνειδητοποιήσετε πόσο σημαντικό είναι κανείς να ακούει και να δείχνει κατανόηση
Ο κάθε εργαζόμενος έχει ένα βουνό από υποχρεώσεις εντός και εκτός γραφείου, καθώς και τη δική του προσωπικότητα. Επομένως, δεν θα πρέπει κανείς να παίρνει πάντοτε τη συμπεριφορά του συναδέλφου του προσωπικά. Αυτό που θα πρέπει να κάνει ένας καλός μάνατζερ είναι να αφιερώνει προκαταβολικά χρόνο για να ακούσει και να μάθει τους εργαζομένους του, αλλά και το αντίστροφο.
Πηγή: Business Insider
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News