ΕΡΓΟΣΕ: 7 έργα 515,3 εκατ. δημοπρατήθηκαν την τελευταία διετία
Επτά έργα 515,3 εκατ. ευρώ έχουν δημοπρατηθεί τελευταία δύο χρόνια, στο πλαίσιο του στρατηγικού πλάνου δράσης της ΕΡΓΟΣΕ, ενώ ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση των έξι έργων του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ.
Μιλώντας στο συνέδριο Athens Investment Forum ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χρήστος Βίνης στάθηκε στο γεγονός ότι η πρόοδος που σημειώθηκε αποτυπώνεται στις απορροφήσεις των κοινοτικών κονδυλίων, με τον ρυθμό ανάπτυξης να έχει επιστρέψει μετά από 5 σχεδόν χρόνια σε θετικό πρόσημο.
«Η ΕΡΓΟΣΕ σήμερα σχεδιάζει και υλοποιεί έργα με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα, που αλλάζουν άρδην το τοπίο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα μας. Εμβληματικά έργα που δημιουργούν υπεραξία για την κοινωνία και την εθνική οικονομία, ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας και ταυτόχρονα εξυπηρετούν τον στρατηγικό στόχο μετατροπής της σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης» επισήμανε.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ εστίασε στην επίσπευση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση κομβικών υποδομών που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας με τη δημοπράτηση επτά έργων, συνολικού προϋπολογισμού 515,3 εκατ. ευρώ. «Από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, το φθινόπωρο του 2019, πρωταρχικός μας στόχος ήταν να εστιάσουμε στον εντοπισμό και την επίλυση προβλημάτων που διαχρονικά λειτουργούσαν ως τροχοπέδη στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων. Αντιλαμβανόμενοι την αναγκαιότητα να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα για να ξεκλειδώσουν τα έργα και να προχωρήσει η υλοποίησή τους, ξεμπλοκάραμε διοικητικές πράξεις που ήταν παγωμένες επί μακρό χρονικό διάστημα και προχωρήσαμε σε δημοπρατήσεις και συμβασιοποιήσεις έργων εκατοντάδων εκατ. ευρώ» είπε.
Πρόκειται για τα έργα:
Κατασκευή Σιδηροδρομικής Στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας.
- Εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα-Βόλος,
- Εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη,
- Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα,
- Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη,
- Επιδομή και την Ηλεκτροκίνηση του τμήματος Ροδοδάφνη – Ρίο,
- Δεύτερη φάση ανάπτυξης του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού της Αθήνας.
Ταυτόχρονα, όπως είπε, η ΕΡΓΟΣΕ είναι έτοιμη για τη δημοπράτηση των έξι κομβικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ που θα συντελέσουν στην αναβάθμιση της διασυνοριακής διασύνδεσης της Ελλάδας με τη νοτιοανατολική Ευρώπη και στη σύνδεση των βασικών λιμένων της χώρας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα έργα αυτά αφορούν τη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, αλλά και της Καβάλας καθώς και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης.
Όπως εξήγησε ο κ. Βίνης, η ΕΡΓΟΣΕ έχει φέρει σε πέρας τις διαδικασίες για την εταιρική διακυβέρνηση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και διαμόρφωσε την οργανωτική δομή, σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που δίνει η Παγκόσμια Τράπεζα. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η σύνταξη των τευχών πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και για τα έξι έργα και απομένουν οι τελικές παρεμβάσεις. Αντίστοιχα ολοκληρώνονται τα τεύχη δημοπράτησης για τους συμβούλους.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News