Παγκόσμια έρευνα EY: 4 στους 10 σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα
«Άλμα» στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της έρευνας EY Mobility Consumer Index (MCI), με συμμετοχή περισσότερων από 9.000 καταναλωτών από 13 χώρες. Ενδεικτικό είναι ότι περισσότεροι από 4 στους 10 (41%) ερωτηθέντες που σχεδιάζουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο τον επόμενο χρόνο, αναφέρουν ότι αυτό θα είναι ηλεκτρικό – μία αύξηση 11 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τα ευρήματα του Νοεμβρίου 2020.
Παράλληλα 8 στους 10 (77%) ιδιοκτήτες ηλεκτρικού οχήματος, δηλώνουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι πάλι ηλεκτρικό. Συνολικά, το 50% των ερωτηθέντων αναμένουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο (ηλεκτρικό ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης), ποσοστό που μεταφράζεται σε αύξηση 17% σε σχέση με τον περασμένο Νοέμβριο, με το 65% εξ αυτών να δηλώνουν ότι θα προβούν σε αγορά μέσα στους επόμενους 12 μήνες.
Τι ωθεί την στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Η έρευνα, επίσης, αποκαλύπτει ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν τον κορυφαίο λόγο πίσω από την αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος, με το 78% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι η πανδημία του COVID-19 τους ευαισθητοποίησε περισσότερο σχετικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Το 53% όσων σχεδιάζουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα αισθάνονται ότι έχουν την ευθύνη να μειώσουν τον ατομικό τους αντίκτυπο στο περιβάλλον, ενώ 54% θεωρούν ότι η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος αποτελεί έναν τρόπο για να το πετύχουν.
Το 66% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ένα ηλεκτρικό όχημα, ποσοστό που εκτοξεύεται στο 91% για όσους σχεδιάζουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό όχημα ως το επόμενό τους αυτοκίνητο. Παρόλα αυτά, το κόστος ιδιοκτησίας και συντήρησης λειτουργεί ως αποτρεπτικός παράγοντας για όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα.
Αβεβαιότητα για τις υποδομές φόρτισης
Παρά το γεγονός ότι η πορεία της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να είναι σύντομα ανοδική, η αβεβαιότητα σχετικά με τις υποδομές φόρτισης παραμένει, και αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους προβληματισμούς που απασχολούν όσους δε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα (32%). Το 47% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης, ούτως ώστε να επενδύσουν στην αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος.
Οι δυνητικοί αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων, από την άλλη, έχουν παρόμοιους προβληματισμούς, με το 38% να δηλώνουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα σημεία φόρτισης. Όσον αφορά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων, τα σημεία φόρτισης (84%) και η ταχύτητά της (78%), αποτελούν τους βασικούς προβληματισμούς τους σχετικά με τη διαδικασία της φόρτισης.
Η αυτοκίνηση ανακάμπτει
Παρότι η έρευνα αποκαλύπτει ότι ο αριθμός των διαδρομών που κάνουν οι καταναλωτές αναμένεται να μειωθεί κατά 5% σε σχέση τα προ-COVID επίπεδα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς αποτελούν τον λιγότερο δημοφιλή τρόπο μετακίνησης (με αναμενόμενη μείωση της χρήσης τους κατά 11%), ενώ το αυτοκίνητο αναδεικνύεται ως η κορυφαία επιλογή. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες που είναι είτε κάτοχοι αυτοκινήτου, είτε σκοπεύουν να αγοράσουν ένα, δηλώνουν ότι η δυνατότητα διαρκούς πρόσβασης σε ένα προσωπικό όχημα είναι σημαντική για εκείνους (56%), και ότι η ασφάλεια και η ευεξία τους εξασφαλίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό από ένα προσωπικό όχημα (52%).
Η τηλεργασία βάζει φρένο στις επαγγελματικές μετακινήσεις
Επιπρόσθετα, ενώ η έρευνα δείχνει ότι οι μετακινήσεις για προσωπικούς λόγους αναμένονται να ανακάμψουν στα επίπεδα πριν την πανδημία, οι επαγγελματικές μετακινήσεις αναμένονται να μειωθούν κατά 14%, υποδεικνύοντας μία σημαντική στροφή προς την τηλεργασία.
«Είναι πλέον σαφές ότι η πανδημία έχει περαιτέρω ευαισθητοποιήσει τους πολίτες σε όλον τον κόσμο για το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, και ότι η ευαισθητοποίηση αυτή επηρεάζει άμεσα τις καταναλωτικές τους επιλογές. Για την αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό σηματοδοτεί μια πολύ ταχύτερη στροφή στην ηλεκτροκίνηση» σχολίασε για τα ευρήματα της έρευνας, ο Γιάννης Πιέρρος, Εταίρος του Τμήματος Ελεγκτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Αυτοκινητοβιομηχανίας και Μεταφορών της EY Ελλάδος και EY Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας (CESA).
Όπως παρατήρησε ο ίδιος, «ήδη βλέπουμε και στην εγχώρια αγορά, την εμφάνιση και την κυκλοφορία ολοένα και περισσότερων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, ενώ δίνονται και τα ανάλογα κίνητρα για την αγορά τους».
«Η ανάγκη ανάπτυξης ενός εκτενούς δικτύου υποδομών φόρτισης και εν γένει υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, γίνεται πλέον επιτακτική για το αύριο των αστικών, και όχι μόνο, μετακινήσεων. Πολιτεία, τοπική αυτοδιοίκηση, πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος και ενέργειας, αλλά και κατασκευαστές, θα πρέπει να συνεργαστούν για να καλυφθεί αυτή η ανάγκη» σημείωσε ο κ. Πιέρρος.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News