Διψήφια πτώση στις πωλήσεις Ι.Χ. στην Ευρώπη – Τι συμβαίνει
Κατά 18% τον Αύγουστο και κατά 24% τον Ιούλιο
Αισθητή μείωση εμφάνισαν οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, βάζοντας τέλος στην ανοδική πορεία του α’ εξαμήνου, κάτι το οποίο αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην εν εξελίξει κρίση των μικροτσίπς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ΕΑΜΑ), οι ταξινομήσεις υποχώρησαν κατά 18% τον Αύγουστο και κατά 24% τον Ιούλιο σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2020.
Αποτέλεσμα ήταν ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων από την αρχή του 2021 να επιβραδυνθεί στο 13% στο 8μηνο του έτους, μειωμένος κατά 50% σε σχέση με την επίδοση του α’ εξαμήνου.
Η σημαντική πτώση των πωλήσεων οχημάτων, όπως προαναφέρθηκε, συνδέεται άρρηκτα με τις ελλείψεις μικροτσίπς, τα οποία θεωρούνται απαραίτητα για την παραγωγή των νέων Ι.Χ..
Δεν είναι τυχαίο ότι οι επικεφαλής των Volkswagen, Daimler και BMW έχουν εγκαίρως προειδοποιήσει για τον κίνδυνο σημαντικής μείωσης της παραγωγής τόσο στο β’ εξάμηνο του 2021 όσο και στις αρχές του επόμενου.
«Η έλλειψη μικροτσίπς προκαλεί απώλειες στην παραγωγή και η υψηλή ζήτηση δεν μπορεί να καλυφθεί» τονίζει η Ernst & Young σε πρόσφατο σημείωμά της.
Οι επιδόσεις του Ιουλίου και του Αυγούστου είναι οι χειρότερες από το 2013, δηλαδή των τελευταίων οκτώ ετών, με τη μείωση των πωλήσεων να απεικονίζεται σε όλες τις μεγάλες αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Ισπανία). Στην Ισπανία, χαρακτηριστικά, η μείωση των ταξινομήσεων διαμορφώθηκε στο 29% τον Αύγουστο, ενώ στη Γαλλία ανήλθε στο 27%.
Από τις επιμέρους αυτοκινητοβιομηχανίας, η μεγαλύτερη πτώση παρατηρήθηκε στη Daimler (38%), ενώ ακολούθησαν η Stellantis με 29%, η Renault με 23%, η BMW με 18% και η Volkswagen με 14%.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News