Business & Finance Τετάρτη 8/09/2021, 14:47
BUSINESS & FINANCE

CEO στα 17 του: Πώς το bullying τον έσπρωξε να γίνει επιχειρηματίας

CEO στα 17 του: Πώς το bullying τον έσπρωξε να γίνει επιχειρηματίας

Είναι μόλις 17 χρόνων, αλλά ο Sukone Hong από τη Ν. Κορέα έχει κιόλας δύο επιχειρήσεις στο ενεργητικό του.

Η πρώτη είναι ένα fashion brand με πωλήσεις πάνω από 1 εκατ. δολάρια τον χρόνο, που έχει κερδίσει τα εύσημα από το Χάρβαρντ. Και η δεύτερη πουλά ένα smartwatch στον κώδικα μπράιγ για όσους έχουν προβλήματα όρασης και ήδη κατακλύζεται από παραγγελίες.

Για τον 17χρονο Hong, το ταξίδι του στον κόσμο των επιχειρήσεων ήταν η διέξοδος που αναζητούσε από το bullying που δεχόταν στο σχολείο.

«Ήταν δύσκολο για εμένα να αποκτήσω σχέση με το σχολείο γιατί ήμουν θύμα bullying. Έπρεπε να βρω κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει τη ζωή μου», λέει στο CNBC.

Κάπως έτσι, ξεκίνησε το πρώτο του επιχειρηματικό εγχείρημα πριν από τέσσερα χρόνια.

Αδυνατώντας να κάνει φιλίες με τους συμμαθητές του στο σχολείο, έψαχνε κάτι άλλο να ασχοληθεί, όταν άρχισε να μεταπουλά ρούχα στην κορεατική μηχανή αναζήτησης Naver.

Χρησιμοποιώντας ένα δάνειο 5.000 δολαρίων από τον παππού και τη γιαγιά του και με τη βοήθεια μίας εταιρείας εκτυπώσεων, άρχισε να δημιουργεί τα δικά του unisex ρούχα, με απλά, παιχνιδιάρικα σχέδια, τα οποία πουλούσε από το δικό του σάιτ.

Κάπως έτσι γεννήθηκε η Olaga Studios, που σημαίνει «ανεβαίνω» στα κορεατικά.

CEO στα 17 του: Πώς το bullying τον έσπρωξε να γίνει επιχειρηματίας-1

«Την πρώτη εβδομάδα δεν έγινε τίποτα. Μετά, το πρωί της Δευτέρας, είχα 15 παραγγελίες. Έως το μεσημέρι ήταν 50. Έως το απόγευμα 80. Εκείνη την εβδομάδα, πούλησα 300 μπλούζες», θυμάται.

Έκτοτε, το brand του έχει κάνει επιτυχία στην Ασία, φτάνοντας τις ετήσιες πωλήσεις του στα 1,2 εκατ. δολάρια, σε έξι ασιατικές αγορές.

Ο Hong απασχολεί πλέον  12 άτομα για τη λειτουργία του σάιτ. Και κατάφερε να επιστρέψει στους γονείς του τα δίδακτρα που πλήρωσαν για να αλλάξει σχολείο.

«Πριν, νόμιζα ότι οι business ήταν μόνο για να βγάζεις πολλά χρήματα. Αλλά αφότου άλλαξα σχολείο, είχα μια καλή εκπαίδευση. Ο δάσκαλός μου μου είπε ότι η εμπειρία μου θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργηθεί μια επιχείρηση που να βοηθά τους άλλους», λέει στο CNBC.

Και αυτό ακριβώς προσπαθεί να κάνει με την Paradox Computers, την εταιρεία πίσω από το μπράιγ smartwatch του.

Τέτοια smartwatch, τα οποία επιτρέπουν σε άτομα με προβλήματα όρασης να λαμβάνουν μηνύματα από το κινητό τους και άλλες πληροφορίες, πωλούνται εδώ και χρόνια. Όμως, με δεδομένο ότι συνήθως είναι ακριβά –πάνω από τα 300 δολάρια- πολλοί τυφλοί αδυνατούν να τα αγοράσουν.

Αφότου έκανε ένα project για τις αναπηρίες στο σχολείο, ο Hong αποφάσισε να αναζητήσει μία πιο προσιτή λύση.

Μίλησε με τυφλά άτομα για να κατανοήσει καλύτερα τις ανάγκες τους, αλλά και με μηχανικούς για να βρει λύσεις.

Και χρησιμοποιώντας τις επαφές που είχε από την άλλη του επιχείρηση, ο Hong βρήκε έναν χρηματοδότη που επένδυσε 300.000 δολάρια στο όραμά του, παίρνοντας ως αντάλλαγμα το 30% της νέας εταιρείας.

Έπειτα από έξι μήνες, το μπράιγ smartwatch της Paradox Computers βγήκε στην αγορά με τιμή 80 δολαρίων και ήδη έχει πουλήσει χιλιάδες κομμάτια.  

Όμως ο Hong παραμένει αφοσιωμένος στις σπουδές του. «Όταν η επιχείρηση είχε μεγάλη ανάπτυξη, σκέφτηκα να παρατήσω το σχολείο. Αλλά συνάντησα πολλούς CEOs και όλοι μου είπαν ότι πρέπει να πάω στο πανεπιστήμιο», ομολογεί.

moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News