EasyGroup: Το «παιδί» του Σερ Χατζηιωάννου μεγάλωσε – Και πετάει για νέες αγορές
O όμιλος EasyGroup, δημιούργημα του Σερ Στέλιου Χατζηϊωάννου, δεν έχει σταματήσει να επεκτείνεται στα 23 χρόνια της ζωής του. Μετά την ίδρυση της αεροπορικής EasyJet το 1995 πέρασε στα ξενοδοχεία, τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων και χώρων γραφείου, ακόμη και στα γυμναστήρια. Τώρα ετοιμάζεται για απογείωση με «τριπλό» χτύπημα.
Με την EasyFood, ευελπιστεί να αποκτήσει δυναμική παρουσία στον χώρο του delivery φαγητού. Με την EasyTaxi ετοιμάζεται να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Uber. Και με την EasyMarketing να βοηθήσει άλλες εταιρείες στην προώθηση των υπηρεσιών και των προϊόντων τους.
Στους δύο πρώτους κλάδους θα συναντήσει οξύτατο ανταγωνισμό, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες. Στη Βρετανία, που είναι η βασική της αγορά, η αγορά delivery έχει φτάσει στα 11,4 δισ. στερλίνες- με την αξία της να διπλασιάζεται τα τελευταία έξι χρόνια. Κυρίαρχη παρουσία έχουν σήμερα στη συγκεκριμένη αγορά οι Just Eat, Deliveroo και Uber Eats.
Παράλληλα υπολογίζεται ότι 17,8 εκατομμύρια άνθρωποι στη χώρα χρησιμοποιούν υπηρεσίες μίσθωσης αυτοκινήτου και ταξί μέσω κινητού, με την Uber να έχει τη μερίδα του λέοντος.
Παρόλα αυτά Τζίγουαν Σαγκού, συνιδρυτής των τριών νέων brands, δηλώνει πεπεισμένος ότι θα κερδίσουν μερίδιο από τους ανταγωνιστές χάρη στο «ήθος» και την «αξιοπιστία» του σήματος Easy, που πολλοί συνδέουν, όπως λέει, με τις επιλογές value for money.
Η σύμβουλος μάρκετινγ, Χέλεν Έντουαρντς, συμφωνεί. Όπως εξηγεί brands με μεγάλη απήχηση στους καταναλωτές όπως αυτά της Easy και της Virgin μπορούν να επιχειρήσουν είσοδο σε οποιονδήποτε κλάδο, ποντάροντας ακριβώς στην θετική εικόνα που έχουν οι καταναλωτές για τις υπηρεσίες τους εκεί που ήδη ξεχωρίζουν. Προειδοποιεί πάντως ότι δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να θεωρήσει δεδομένη την επιτυχία. Για αυτήν θα πρέπει να παλέψει σκληρά. «Έχει το δικαίωμα να παίξει, αλλά πρέπει να κατακτήσει το δικαίωμα να κερδίσει».
Καλό θα είναι δε να διδαχθεί και από μία αποτυχία του παρελθόντος. Τα EasyCinema έκλεισαν το 2005, ύστερα από μόλις 3 χρόνια λειτουργίας. Ο συνδυασμός κινηματογραφικών αιθουσών με το εμπορικό σήμα μίας αεροπορικής δεν ήταν και τόσο αυτονόητος και έτσι το happy end δεν ήρθε. Η είσοδος σε υπηρεσίες ταξί και διανομής φαίνεται να υπόσχεται καλύτερη πλοκή.
Με πληροφορίες από Marketing Week
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News