Green Deal: Υψηλότερες χρεώσεις για αεροπορικές
Υψηλό κόστος θα υποχρεούνται να καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το ανθρακικό τους αποτύπωμα στο πλαίσιο του φιλόδοξου Green Deal. Με απώτερο στόχο τη μείωση των αέριων ρύπων και σύμφωνα με τις επιταγές της Συμφωνίας των Παρισίων, η Κομισιόν υπέβαλε σήμερα σχέδιο για σταδιακό περιορισμό των ρύπων από αεροσκάφη ευρωπαϊκών εταιρειών. Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, το τελικό σχέδιο θα ανακοινωθεί στις 14 Ιουλίου μαζί με μία σειρά μέτρων που αφορούν τον κλάδο της ενέργειας. Επιπλέον, το πακέτο των μέτρων θα συμπεριλαμβάνει και αυστηρότερους περιορισμούς για επιχειρήσεις στον κλάδο των μεταφορών, ώστε να χρησιμοποιούν καύσιμα που επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον.
Σύμφωνα με το σχέδιο που υποβήθηκε σήμερα, οι προμηθευτές καυσίμων στα αεροδρόμια του ευρωπαϊκού μπλοκ θα υποχρεούνται να πωλούν μόνον καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα. Τέτοιου είδους «καθαρότερα» καύσιμα θα αντιμετωπίζονται ευνοϊκότερα κατά το νέο πλαίσιο φορολόγησης των ενεργειακών πόρων, ώστε να δίνεται κίνητρο στους παρόχους των καυσίμων και τις αεροπορικές να τα χρησιμοποιούν όσο το δυνατόν περισσότερο.
Μετά την επέλαση της πανδημίας του κορωνοϊού, η Ευρωπαϊκή ‘Ενωση έχει αναπροσανατολίσει το Green Deal, το οποίο είχε ήδη κριθεί από πολλούς ως εξαιρετικά φιλόδοξο. Νέος στόχος της Ε.Ε. είναι να προωθήσει παράλληλα με την ανάκαμψη της ευρωπαϊκής οικονομίας από την πανδημία, μία εκ βάθρων αναδιαμόρφωση του ενεργειακού τομέα. Μεταξύ των προγραμματισμένων στόχων συγκαταλέγεται και η ενδυνάμωση και διεύρυνση της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα, ώστε να δημιουργηθεί ένα πρόγραμμα ανταλλαγής ρύπων για κτίρια και για οδικά δίκτυα. Επίσης, η Ε.Ε. προσβλέπει στην τοποθέτηση νέων μέτρων σχετικά με την μείωση των αέριων ρύπων από αυτοκίνητα. Μεσοπρόθεσμος στόχος του Green Deal είναι η μείωση των αέριων ρύπων κατά τουλάχιστον 55% μέχρι το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα ρύπανσης του 1990.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News