H «συνταγή» του Μπέζος για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και καλής φήμης
Τι χρειάζεται για να έχει κανείς μία επιτυχημένη καριέρα; Σύμφωνα με τον Τζεφ Μπέζος, ο οποίος θα παραδώσει τα ηνία της Amazon στις 5 Ιουλίου, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να κάνει κανείς είναι να φροντίσει να οικοδομήσει σχέσεις εμπιστοσύνης και να διατηρεί μια καλή φήμη.
Πώς όμως μπορεί κανείς να κερδίσει την εμπιστοσύνη των άλλων στον κόσμο του επιχειρείν; Ο ίδιος έδωσε τη «συνταγή» σε ομιλία του στο Reagan National Defense Forum το 2019, με τέσσερις συμβουλές:
1. Αναλάβετε δύσκολες αποστολές
Όπως επισήμανε ο Μπέζος ένας τρόπος να χτίσεις εμποστοσύνη είναι να αναλαμβάνεις δύσκολα καθήκοντα ξανά και ξανά. Ο ίδιος έφερε μάλιστα ως παράδειγμα τον στρατό των ΗΠΑ. «Ο λόγος που ο στρατός έχει τόσο υψηλή αξιοπιστία και φήμη είναι επειδή, ξανά και ξανά, από δεκαετία σε δεκαετία, κατάφερε να διεκπεραιώσει τόσο δύσκολα πράγματα» είπε.
2. Αν πείτε ότι πρόκειται να κάνετε κάτι, κάντε το.
«Είναι πραγματικά τόσο απλό. Αλλά είναι παράλληλα και τόσο περίπλοκο. Επειδή για να καταφέρεις να διεκπεραιώσεις δύσκολες αποστολές πρέπει να έχεις ακεραιότητα και ικανότητες. Αυτό σημαίνει να κάνει κανείς αυτό που έχει πει ότι θα κάνει και να το διεκπεραιώνει» επισήμανε για να προσθέσει: «Η Amazon διανέμει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο πακέτα ετησίως: Λέμε ότι θα το κάνουμε και στη συνέχεια το κάνουμε».
3. Διαφοροποιηθείτε
Αν και πολλοί θεωρούν ότι τα άτομα που είναι πιο δεκτικά είναι αξιόπιστα και έχουν καλές προθέσεις, ο Μπέζος δεν πιστεύει ότι κάτι τέτοιο ισχύει πάντα. Όπως ανέφερε, οι άνθρωποι θέλουν να ακούν κάποιες φορές: «Όχι, δεν θα το κάνουμε έτσι. Ξέρω ό,τι θέλετε να το κάνουμε με αυτόν τον τρόπο, αλλά δεν θα γίνει έτσι».
4. Να είστε σαφείς
Σύμφωνα με τον Μπέζος, όταν διαφοροποιείται κανείς θα πρέπει να είναι σαφής. «Όταν είμαστε σαφείς ότι θα κάνουμε αυτό και όχι το άλλο τότε οι άνθρωποι μπορούν να επιλέξουν αν θέλουν να είναι μέρος αυτού ή όχι…. Ζούμε σε μια μεγάλη δημοκρατία με πολλές απόψεις. Θέλω να ζω σε ένα μέρος όπου οι άνθρωποι μπορούν να διαφωνήσουν και μπορούν παρόλα αυτά να συνεργαστούν. Οι άνθρωποι δικαιούνται να έχουν τις απόψεις τους, αλλά είναι καθήκον της ηγετικής ομάδας να λέει ‘όχι’».
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News