Τέλος χρόνου για τις πάγιες δαπάνες
Λήγει αύριο η διορία
Λήγει αύριο η διορία για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα επιδότησης των παγίων δαπανών και να «κερδίσουν» το φορολογικό ή ασφαλιστικό voucher με το οποίο θα μπορέσουν να πληρώσουν φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές που καθίστανται πληρωτέες από 1.7.2021 έως 31.12.2021.
Για παράδειγμα θα μπορέσουν να πληρώσουν τον ΦΠΑ, τον φόρο εισοδήματος, τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων τους μέσω των voucher που θα τους «πιστωθούν». Η ΑΑΔΕ με νέα εγκύκλιο της τονίζει στις επιχειρήσεις-δικαιούχους πως θα πρέπει να έχουν υποβάλλει πριν το έντυπο Ε3.
Ποιες επιχειρήσεις μπορούν να ενταχθούν
Το πρόγραμμα των παγίων δαπανών αφορά επιχειρήσεις που παρουσίασαν πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με το 2019. Ειδική πρόβλεψη, ωστόσο, υπάρχει για τις νέες επιχειρήσεις (έναρξη εργασιών μετά την 1 η .1.2019) και τις επιχειρήσεις που απέκτησαν πρόσφατα υποκατάστημα (από 1.4.2019 έως 31.12.2020), καθώς και για τα ΚΤΕΛ. Εκτός από το κριτήριο του τζίρου οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρούν σωρευτικά τα εξής:
- απασχολούσαν τουλάχιστον έναν (1) εργαζόμενο πλήρους απασχόλησης ή δύο (2) εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, κατά την 1 Αυγούστου 2020 ή κατά την 28 η Οκτωβρίου 2020 ή κατά την 1 η Μαΐου 2021,
- ανήκαν την 31 η Δεκεμβρίου 2020 σε πληττόμενους κλάδους,
- έχουν υποβάλει τις δηλώσεις ΦΠΑ και φορολογίας εισοδήματος,
- είναι ενεργές και έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν από την 31 η Δεκεμβρίου 2020,
- είναι ΜμΕ μη υποκείμενες σε ΦΠΑ ή υποκείμενες και απαλλασσόμενες ή είναι
- υποκείμενες σε ΦΠΑ ανεξαρτήτως μεγέθους,
- δεν ήταν ήδη προβληματικές το 2019, με την εξαίρεση, όμως, των πολύ μικρών ή μικρών επιχειρήσεων.
Ο υπολογισμός των «voucher»
Το ποσό της στήριξης υπολογίζεται ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση και των ενισχύσεων που έχει λάβει. Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες θα υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, όπως αυτές αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3, όπως παροχές σε εργαζόμενους, ασφαλιστικές εισφορές, ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ενοίκια, λοιπά λειτουργικά έξοδα, χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα.
Τα ποσά των επιδοτήσεων θα κλειδώσουν αφού ολοκληρωθούν οι αιτήσεις. Μεγαλύτερα ποσά-voucher θα λάβουν οι επιχειρήσεις που εμφανίζουν και τις μεγαλύτερες ζημίες παρόλα αυτά υπάρχει μέγιστο πλαφόν για το ποσό καθώς δεν θα μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις. Ενώ για τις νέες επιχειρήσεις η επιδότηση δεν μπορεί να υπερβαίνει την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019.
Η ρήτρα των θέσεων εργασίας
Oι δικαιούχοι που θα λάβουν τελικά και την στήριξη μέσω του προγράμματος των παγίων δαπανών θα πρέπει να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν, έως την 31 η Δεκεμβρίου 2021. Αυτό σημαίνει πως εάν τώρα απασχολούν για παράδειγμα 20 άτομα θα πρέπει και στις 31 Δεκεμβρίου να απασχολούν 20 άτομα χωρίς να υποχρεούνται οι εργαζόμενοι να είναι οι ίδιοι.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News