Υπογραφές για το βόρειο τμήμα του Ε-65
Σήμερα στις 12:30 στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα υπογραφεί η κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του Ε65, με ανάδοχο την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το έργο εκτιμάται ότι θα ενισχύσει το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατά 442 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το συνολικό ύψος του στα 3 δισ. ευρώ.
Η κατασκευή του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), που είναι μήκους 70,5 χιλιομέτρων, ξεκινάει άμεσα, έχοντας διάρκεια τριών χρόνων. Κατά τη φάση κατασκευής η απασχόληση θα τονωθεί με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.
Με την ολοκλήρωσή του βόρειου τμήματος, θα λάβει την τελική του μορφή ο αυτοκινητόδρομος Ε65, ο οποίος με συνολικό μήκος 181,5 χλμ. συγκαταλέγεται στα εθνικά έργα με ιδιαίτερη στρατηγική σημασία, καθώς συνδέει την ανατολική με τη δυτική Ελλάδα. Με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία εκτιμάται ότι θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, αντί των 3 ωρών και 15 λεπτών που απαιτούνται σήμερα, ενώ το Αθήνα – Γρεβενά δεν θα ξεπερνά τις 4 ώρες.
Παράλληλα, με τον Ε65 διευκολύνονται ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας, καθώς οι αποστάσεις μειώνονται και οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές, όπως αυτές στο Δομοκό, παρακάμπτονται. Η απόσταση Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.
Επίσης με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 θα συνδέονται τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα αποκτά σύνδεση με τα ευρωπαϊκά δίκτυα. Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο Ε65 θα διευκολύνει τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη. Παράλληλα, θα εξυπηρετούνται και οι οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και την ΠΓΔΜ. Η μείωση των δαπανών χρήσης λόγω της υλοποίησης του έργου θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών εξαγωγών, αφού ένα μέρος του κόστους των προϊόντων, που είναι το κόστος μεταφοράς, θα μειωθεί (ιδιαίτερα για μεταφορές στον διάδρομο Αττική – Ιωάννινα – Λιμάνι Ηγουμενίτσας προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη). Για τους ίδιους λόγους, και το κόστος των εισαγόμενων προϊόντων αναμένεται να έχει σχετική μείωση, προς όφελος των καταναλωτών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Χάραξη: Από Α/Κ Τρικάλων έως Εγνατία Οδό, συμβολή 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών
Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος, ενώ ειδικότερα από το 111ο χλμ. έως και το 136ο χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτυών και οι αρχαιολογικές έρευνες. Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%. Έχουν ήδη κατασκευαστεί αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα. Η νέα χάραξη από το 136ο χλμ. έως το τέλος του έργου σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μέτρα), με μικρότερο μήκους υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του έργου, μειώνοντας το κόστος κατασκευής και βελτιώνοντας επίσης το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
2 Σήραγγες (στο 137ο χλμ & στο 176ο χλμ.)
20 Γέφυρες
11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Α/Κ Τρικάλων, Α/Κ Καλαμπάκας, Α/Κ Αγιοφύλλου –Καρπερού)
2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
1 Κτήριο Τροχαίας
Η διάρκεια των ταξιδιών μετά την ολοκλήρωση του Ε65
Απόσταση / Διάρκεια ταξιδιού σε ώρες
Λαμία – Εγνατία Οδός 01:45’ (από 03:15’ σήμερα)
Αθήνα – Γρεβενά 04:00
Αθήνα – Μέτσοβο 04:00
Αθήνα – Καστοριά 04:35’
Αθήνα – Κοζάνη 04:30’
Αθήνα – Καρπενήσι 03:00
Αθήνα – Τρίκαλα <03:00
Αθήνα – Καρδίτσα 02:35’.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News