Business & Finance Τρίτη 15/06/2021, 22:23
ΚΡΥΠΤΟΝΟΜΙΣΜΑ

Το ποδόσφαιρο στον κόσμο του κρυπτονομίσματος

Τι είναι οι «ψηφιακές μάρκες»

Το ποδόσφαιρο στον κόσμο του κρυπτονομίσματος

Tα κρυπτονομίσματα έχουν μπει και στον χώρο του ποδοσφαίρου….

Eνας αυξανόμενος αριθμός από μεγάλες ποδοσφαιρικές ομάδες εκδίδουν ψηφιακά κέρματα τα οποία τα πωλούν στους οπαδούς τους και με αυτό τον τρόπο τους επιτρέπουν να ψηφίζουν για διάφορες αποφάσεις, ήσσονος ωστόσο σημασίας, σε μία περίοδο που το ποδόσφαιρο βρίσκεται αντιμέτωπο με μειωμένα έσοδα λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. 

Οι λεγόμενες «μάρκες οπαδών» χρησιμοποιούνται από τις ποδοσφαιρικές ομάδες ως ένα μέσο για να φέρουν τους οπαδούς τους πιο κοντά τους και να τους κάνουν να συμμετέχουν σε διάφορες αποφάσεις, όπως για παράδειγμα για να αποφασίσουν τι τραγούδι θα ακουστεί μετά από ένα γκολ ή τι φωτογραφίες θα επιλεγούν για να ανεβούν στα social media. Μεταξύ των ποδοσφαιρικών ομάδων που έχουν προχωρήσει σε αυτή την κίνηση τους τελευταίους μήνες είναι η Manchester City της Βρετανίας, η AC Milan της Ιταλίας, καθώς και ποδοσφαιρικές ομάδες της Ισπανίας και της Αργεντινής. 

Οι ψηφιακές αυτές «μάρκες» μπορούν να συναλλάσσονται και στα χρηματιστήρια όπως τα υπόλοιπα κρυπτονομίσματα, ενώ έχουν προσελκύσει και το ενδιαφέρον τόσο των μικροεπενδυτών όσο και των θεσμικών επενδυτών. Οι τιμές τους υπόκειται στις έντονες διακυμάνσεις που παρουσιάζουν και τα υπόλοιπα κρυπτονομίσματα. Αρκεί να σημειωθεί ότι ορισμένα από τα ψηφιακά κέρματα ορισμένων ποδοσφαιρικών ομάδων έχουν απωλέσει περίπου τα δύο-τρίτα της αξίας τους τις τελευταίες εβδομάδες, ακολουθώντας τις καθοδικές τάσεις που επικρατούσαν στην ευρύτερη αγορά κρυπτονομισμάτων.

Υπενθυμίζεται ότι τα έσοδα των κορυφαίων 20 ποδοσφαιρικών ομάδων της Ευρώπης μειώθηκαν 12% στα 8,2 δισ.ευρώ στη διάρκεια του 2020, σύμφωνα με την ελεγκτικολογιστική εταιρεία Deloitte. 

Oι ποδοσφαιρικές ομάδες συνεργάζονται συνήθως με τεχνολογικές εταιρείες στον χώρο των κρυπτονομισμάτων, οι οποίες εκδίδουν τα ψηφιακά κέρματα και έχουν αναλογία στα έσοδα. Οι τιμές ποικίλουν για κάθε ποδοσφαιρική ομάδα, όμως τουλάχιστον τα μεγάλα ονόματα του χώρου εκδίδουν τις ψηφιακές «μάρκες» στην τιμή των 2 δολαρίων εκάστη. 

moneyreview.gr με πληροφορίες από Reuters

 

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News