Υδροπλάνα: Πιλοτικές πτήσεις από τον Σεπτέμβριο μέχρι νεωτέρας
Το προσεχές φθινόπωρο θα μπορούσαν να ξεκινήσουν ορισμένες, πιλοτικού-εκπαιδευτικού χαρακτήρα, πτήσεις με υδροπλάνα. Αυτή τη φορά, η πανδημία και η τηλεργασία στο Δημόσιο που μπλόκαρε την πρόοδο των σχετικών διαδικασιών απέτρεψε τα αρχικά σχέδια για πτήσεις με υδροπλάνο το φετινό καλοκαίρι. Με τα δεδομένα αυτά, πλήρως αδειοδοτημένα είναι τα υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, ενώ αυτά σε Ρέθυμνο, Βόλο και Ίο διαθέτουν άδεια ίδρυσης, αλλά όχι άδεια λειτουργίας. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου στην λίμνη Παμβώτιδας στα Ιωάννινα, ενώ επιδιώκεται μέχρι την άνοιξη του 2022 να έχουν πλήρως αδειοδοτηθεί οι εγκαταστάσεις σε Ερείκουσα, Οθωνούς και Μαθράκι.
Οι παίκτες
Στην πολλά υποσχόμενη, αλλά εν υπνώσει -εδώ και πολλά χρόνια- αγορά των πτήσεων με υδροπλάνα, δύο είναι οι βασικοί παίκτες.
Η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια (με αντικείμενο την αδειοδότηση υδροπλάνων) στης οποίας το μετοχικό κεφάλαιο έχει εισέλθει το γερμανικό σχήμα Axionair Limited με επικεφαλής την Μαρία Τόκτωρ και τον Δημήτρη Μπαμπάκο. Η Axionair και η Ελληνικά Υδατοδρόμια έχουν συστήσει την Grecian Air Seaplanes, που θα έχει ως αντικείμενο την πραγματοποίηση πτητικού έργου.
Και η εταιρεία Hellenic Seaplanes με ιδρυτή το Νικόλα Χαραλάμπους, η οποία αυτόνομα ή σε κοινοπραξία με την Ελληνικά Υδατοδρόμια προχωράει στην αδειοδότηση αριθμού υδατοδρομίων, ανά την Επικράτεια.
Πέραν των παραπάνω δύο εταιρειών, τη δραστηριότητά της στην αγορά των πτήσεων με υδροπλάνο επιδιώκει να εντείνει και η mple Water Airports με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Ευάγγελο Ζαγοράκη.
Το ζητούμενο όμως, είναι να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υδατοδρομίων, καθώς από το 2013, οπότε δημιουργήθηκε ένα πιο φιλικό νομοθετικό πλαίσιο-τροποποιήθηκε το 2018 επί το δυσμενέστερο επί Χρ.Σπίρτζη και άλλαξε εκ νέου το 2020-η πρόοδος είναι περιορισμένη. Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα μόλις τρία υδατοδρόμια έχουν πλήρως αδειοδοτηθεί, διαθέτουν εκτός από άδεια ίδρυσης και άδεια λειτουργίας, ενώ αγνοείται ο σχεδιασμός για υδατοδρόμια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Έτσι, μένει να φανεί πόσα και ποια υδατοδρόμια θα έχουν πλήρως αδειοδοτηθεί μέχρι την άνοιξη του 2022, ενώ, προσδοκίες υπάρχουν για την πλήρη αδειοδότηση πέντε ακόμη υδατοδρομίων, σε Κεφαλλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι.
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι τα οφέλη από τις πτήσεις με υδροπλάνο είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) είχε, παλαιότερα, εντάξει στην λίστα των προτεινόμενων μεγάλων έργων τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων, καθώς όχι μόνο αναβαθμίζουν το τουριστικό προϊόν, αλλά και βελτιώνουν τη συνδεσιμότητα νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών. Η Ελλάδα με 1.400 νησιά, ακτογραμμή 13.676 χιλιομέτρων, πληθυσμό 11 εκατ. ατόμων και 34 εκατ. τουριστικές αφίξεις το 2019, δεν διαθέτει δίκτυο υδροπλάνων. Στον αντίποδα, στις Μαλδίβες με 1.190 νησιά και ακτογραμμή 644 χιλιομέτρων λειτουργούν περισσότερα από 40 υδροπλάνα.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News