Business & Finance Δευτέρα 31/05/2021, 13:04
BUSINESS & FINANCE

Moody’s: Να γιατί εξαγόρασε την Chipita η Mondelez

Φως στα οφέλη του ελληνικού deal των 2 δισ. δολαρίων για το Νο5 της παγκόσμιας αγοράς των τροφίμων ρίχνει ανάλυση της Moody's

Moody’s: Να γιατί εξαγόρασε την Chipita η Mondelez

Η εξαγορά της Chipita επιτρέπει στη Mondelez να προσθέσει νέες κατηγορίες σνακ στο χαρτοφυλάκιό της, ενώ οι δυνατότητες διανομής της ελληνικής εταιρείας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη επιτρέπουν στην αμερικανική πολυεθνική να βελτιώσει το δικό της δίκτυο διανομής στην περιοχή, επισημαίνουν οι αναλυτές της Moody’s, σχολιάζοντας το πρόσφατο deal των 2 δισ. δολαρίων.

Την ίδια στιγμή, η Mondelez μπορεί να κυκλοφορήσει τα προϊόντα της Chipita στις άλλες αγορές της σε όλο τον κόσμο, επισημαίνεται.

Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Moody’s, η Chipita παράγει γλυκά και αλμυρά σνακ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και εμφάνισε πωλήσεις περίπου 580 εκατ. δολαρίων το 2020. Ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια και σήμερα πουλά τα προϊόντα της σε περισσότερες από 50 χώρες, δηλαδή σε μία αγορά με 2 δισ.  καταναλωτές. Ανάμεσα στα brands της συγκαταλέγονται τα 7Days, Chipicao και Fineti, ενώ η εταιρεία έχει ισχυρή παραγωγική δυναμικότητα με 13 εργοστάσια και περισσότερους από 5.100 υπαλλήλους.

Η Mondelez περιμένει σημαντικές συνέργειες, οι οποίες θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση των αποτελεσμάτων της και τη μείωση του δανεισμού της σε βάθος χρόνου, τονίζει η Moody’s.

Όπως εξηγούν οι αναλυτές, η εξαγορά της Chipita είναι το μεγαλύτερο από μία σειρά deals που έκλεισε τελευταία η Mondelez, στο πλαίσιο της στρατηγικής της  για την επέκταση της παρουσίας της στην γοργά αναπτυσσόμενη αμερικανική και διεθνή αγορά των σνακ. Συνολικά, η Mondelez έχει ξοδέψει σχεδόν 4 δισ. δολάρια σε εξαγορές από τον Απρίλιο του 2020.

Ενώ αυτά τα deals δεν είναι μεγάλα εάν τα κοιτάζει κάποιος μεμονωμένα, όλα μαζί συνιστούν μία σημαντική επένδυση στην ανάπτυξη της Mondelez, εξηγεί η Moody’s.

Με έδρα στο Σικάγο, η Mondelez είναι η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο (μετά τις Nestlé, PepsiCo, Mars και Danone). Με ετήσιο τζίρο 27 δισ. δολαρίων, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σνακ παγκοσμίως. Και μάλιστα έχει στο χαρτοφυλάκιό της πέντε brands τα οποία παράγουν τζίρο άνω του 1 δισ. δολαρίων το καθένα. Πρόκειται για τα Oreo, Nabisco, Cadbury, Milka και Trident.

Κ. Σαμ.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News