Ναυτιλία: Η ελληνική πατέντα που κατοχυρώθηκε στις ΗΠΑ
Από τη Signal Group του εφοπλιστή Γιάννη Μαρτίνου
Την πρώτη πατέντα στον τομέα της ναυτιλίας-τεχνολογίας κατοχύρωσε στις ΗΠΑ η ελληνική εταιρεία The Signal Group, η οποία ανήκει στον εφοπλιστή Γιάννη Μαρτίνο. Πρόκειται για έναν καινοτόμο αλγόριθμο, ο οποίος προβλέπει τις κινήσεις των εμπορικών πλοίων, με βάση τις εξελίξεις στη ναυλαγορά.
Η πατέντα, η οποία έχει αντλήσει έμπνευση από τον κλάδο των αυτόνομων οχημάτων, βασίζεται στη «θεωρία των γράφων», επιτρέποντας την καταγραφή αξιόπιστων προβλέψεων.
Η μαθηματική γενικότητα βοηθά, εξάλλου, στην προοδευτική ενσωμάτωση νέων παραμέτρων και διευκολύνει την επέκταση των προσφερόμενων λύσεων σ’ όλους τους τύπους εμπορικών πλοίων, όπως τα tanker, dry bulk, LNG/LPG, κλπ.
«Η απονομή της πρώτης μας πατέντας στην Αμερική ήταν ένα σημαντικό ορόσημο για την Signal. Η εφαρμογή της δίνει μοναδικά πλεονεκτήματα στις λύσεις που προσφέρουμε. Είμαι πραγματικά περήφανος για την ομάδα μας που καταδεικνύει έμπρακτα ότι το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας μπορεί να προσφέρει λύσεις αιχμής σε σημαντικούς, παγκόσμιους κλάδους» σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρτίνος.
Η Signal, η οποία διαθέτει παρουσία τόσο στην Αθήνα όσο και στο Λονδίνο, εστιάζει σε λογισμικά Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence software), τα οποία αφορούν τους τομείς των θαλάσσιων μεταφορών και του commodities trading.
Τα τελευταία τρία χρόνια, το software της Signal υιοθετείται από ολοένα και περισσότερους διεθνείς πετρελαϊκούς κολοσσούς, αλλά κι από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Αυτή τη στιγμή, μάλιστα, οι πελάτες της Signal αθροιστικά ελέγχουν πάνω από το 50% της μεταφοράς αργού πετρελαιου παγκοσμίως.
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική εταιρεία έχει «λανσάρει» και την «πράσινη» πλατφόρμα Signal Ocean, η οποία επί της ουσίας υπολογίζει την ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα, την οποία θα παράξει ένα πλοίο για τη μεταφορά ενός φορτίου. Μ’ αυτόν τον τρόπο, οι ναυλωτές μπορούν να συνυπολογίσουν και τον παράγοντα των ρύπων, πριν να προβούν στην ναύλωση.
«Φανταστείτε τη διαφορά στις εκπομπές ενός πλοίου που βρίσκεται στη Μεσόγειο και πρέπει να διασχίσει άδειο τον Ατλαντικό για να φορτώσει, σε σχέση μ’ ένα πλοίο που βρίσκεται ήδη διαθέσιμο στην Αμερική. Οι περισσότεροι ναυλωτές μέχρι πρόσφατα εξέταζαν το οικονομικό κόστος για τη μεταφορά του φορτίου από το σημείο Α στο Β. Πλέον, η πλατφόρμα μας δίνει και την πληροφορία του πώς συγκριτικά θα επιβαρυνθεί ο πλανήτης, ώστε να μπορούν να το συμπεριλάβουν στην απόφαση τους» είχε προσφάτως εξηγήσει στο MoneyReview ο Δημήτρης Τσαπούλης, Chief Operating Officer της Signal Group.
Η πλατφόρμα, μέχρι στιγμής, έχει υιοθετηθεί από τουλάχιστον 20 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. «Το ενθαρρυντικό είναι ότι σχεδόν όλοι μας οι πελάτες εκδηλώνουν πολύ ζωηρό ενδιαφέρον για τον έλεγχο των ρύπων και τα εργαλεία που μπορούν να τους βοηθήσουν άμεσα και πρακτικά».
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News