Θα πούμε το τυρί, τυράκι – Γιατί η τιμή του βρίσκεται στα ύψη
Λαχταριστά τσίζμπεργκερ, στικ μοτσαρέλας, τηγανητές πατάτες βουτηγμένες σε σάλτσα τυριού.
Ενόσω η οικονομία των ΗΠΑ ανοίγει και επανέρχεται στην ομαλότητα, ολοένα και περισσότεροι Αμερικανοί δοκιμάζουν ξανά τις «λιχουδιές» των εστιατορίων και των φαστ-φουντάδικων.
Και φυσικά, η αποτόμη αύξηση της κατανάλωσης καθιστά τις τιμές των προϊόντων υψηλότερες. Απ΄ αυτό το μοτίβο δεν «ξεφευγει» ούτε το τυρί, η τιμή του οποίου έχει καταγράψει άνοδο της τάξης του 18% από τις αρχές του 2021.
«Βλέπουμε μια πολύ υγιεινή εξέλιξη στους όγκους γαλακτομικών προϊόντων που καταλήγουν στα εστιατόρια» σημειώνει ο Μπεθ Φορντ, εκτελεστικός διευθυντής της Land O’ Lakes Inc. «Επιταχύνονται πολύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι περιμέναμε».
Τα εστιατόρια αποτελούν τον κύριο παράγοντα κατανάλωσης γαλακτομικών προϊόντων για τους Αμερικανούς, καθώς κάθε μενού περιλαμβάνει τυρί, βούτηρο, γάλα κ.α.
Πέρυσι, κατά τη διάρκεια του lockdown, οι καταναλωτές αγόρασαν πολύ περισσότερο τυρί από τα καταστήματα τροφίμων. Όμως, και πάλι, αυτή η αύξηση δεν κατέστη ικανή να «εξισορροπήσει» τις απώλειες από τα εστιατόρια.
Ως αποτέλεσμα, μεγάλες ποσότητες τυριού κι άλλων γαλακτομικών προϊόντων τέθηκαν εκτός αγοράς, μην καταλήγοντας ουδέποτε στον καταναλωτή.
Πέραν της εγχώριας κατανάλωσης, το αμερικανικό τυρί έχει μεγάλη ζήτηση και στο εξωτερικό, και ιδίως στην Κίνα, η οποία βιώνει την «επανάσταση της ζήτησης τυριού», όπως σημειώνει ο Ματ Γκουλντ, συντάκτης στο Dairy Food Market Analyst. Άλλωστε, οι εισαγωγές τυριού τον Μάρτιο έφθασαν σε επίπεδα ρεκόρ.
«Όταν οι άνθρωποι ταξιδεύουν συχνά, τείνουν να τρώνε έξω ή να τρώνε περισσότερο φαστ-φουντ» προσθέτει ο Γκουλντ, ο οποίος προσδοκά περαιτέρω αύξηση της ζήτησης, λόγω και της επαναφοράς των προ-Covid καταναλωτικών συνηθειών.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News