ΕΡΕΥΝΑ ΕΕΤΤ

Σε ποιες εφαρμογές στράφηκαν τα νοικοκυριά λόγω πανδημίας

Σε ποιες εφαρμογές στράφηκαν τα νοικοκυριά λόγω πανδημίας

Η πανδημία εκτόξευσε τις ώρες παραμονής στο σπίτι, τροφοδοτώντας και την μαζική στροφή των νοικοκυριών σε ηλεκτρονικές εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, βιντεοκλήσης και οπτικοακουστικού περιεχόμενου. Πρόκειται για τις επιφυείς υπηρεσίες (Over the Top Services – OTT), δηλαδή εφαρμογές (π.χ. WhatsApp, Netflix) οι οποίες, σε πολλές περιπτώσεις, δεν διατίθενται απευθείας από τους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Η χρήση τους, κατά τον τελευταίο ένα χρόνο, εκτοξεύθηκε ή ενισχύθηκε από άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε, τηλεφωνικά και διαδικτυακά σε δείγμα 3.000 ατόμων, η εταιρεία Metron Analysis για λογαριασμό της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Ειδικότερα, επί του συνόλου των ερωτηθέντων, οκτώ στους δέκα έχουν προσωπική πρόσβαση στο διαδίκτυο και από αυτούς το 94% χρησιμοποιεί εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, βιντεοκλήσεων ή οπτικοακουστικού περιεχομένου. Ένας στους δύο χρήστες ίντερνετ χρησιμοποιεί συνδυαστικά εφαρμογές κλήσεων, μηνυμάτων και περιεχομένου, ενώ παρατηρείται ότι η χρήση τους εντείνεται στις ηλικίες από 16 έως 34 ετών, τα αστικά κέντρα, ανώτερες εισοδηματικά κατηγορίες πληθυσμού και πολυμελή νοικοκυριά. Αντίθετα, στους άνω των 65 χρόνων η χρήση εφαρμογών OTT περιορίζεται στην πραγματοποίηση κλήσεων.

Ποιες όμως, εφαρμογές προτιμώνται περισσότερο; Σύμφωνα με την έρευνα, το 46% των ερωτηθέντων χρησιμοποίησαν το 2020 εφαρμογές για παρακολούθηση τηλεοπτικού περιεχομένου. Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται το Netflix (85% επί των χρηστών), ακολουθεί το ERTflix (26%) που έθεσε σε λειτουργία η κρατική ραδιοφωνία-τηλεόραση πριν από περίπου ένα χρόνο και η εφαρμογή της Cosmote TV (21%). Το Ertflix προσελκύει κατά βάση άτομα ανώτερης εκπαίδευσης, ενώ η δημοφιλέστερη ηλικιακή ομάδα των χρηστών του Netflix είναι αυτή των ατόμων 16 έως 34 χρόνων. Επίσης, ένας στους τέσσερις χρήστες του Netflix, ιδίως άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω, δημιούργησε συνδρομή μετά την εκδήλωση της πανδημίας, ενώ όλες οι υπηρεσίες ΟΤΤ οπτικοακουστικού περιεχομένου (Cosmote, Wind, Vodafone κτλ) ευνοήθηκαν από την Covid-19.

Στον αντίποδα, στις εφαρμογές γραπτών μηνυμάτων, εκτός από το Teams, που προέκυψε ως αναγκαιότητα για τους περισσότερους χρήστες εν μέσω πανδημίας, οι υπόλοιπες εφαρμογές (Messenger, Viber, WhatsApp, Instagram Direct, Apple i Message) ήταν δημοφιλείς και πριν ξεσπάσει η πανδημία. Η χρήση υπηρεσιών ΟΤΤ για ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων εμφανίζει ισχυρή ένταση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, με μέση χρήση την αποστολή 150 περίπου μηνυμάτων την εβδομάδα. Αξιοσημείωτο εύρημα είναι η σχεδόν τριπλάσια ένταση στις νεαρότερες ηλικίες και τους φοιτητές, για τους οποίους φαίνεται πως αποτελεί βασικό τρόπο επικοινωνίας.

Το Messenger του Facebook και το Viber αποτελούν πρώτη προτίμηση των χρηστών όχι μόνο για την αποστολή γραπτών μηνυμάτων, αλλά και για την πραγματοποίηση βιντεοκλήσεων, ενώ το WebEx χρησιμοποιείται περίπου από το 60% των χρηστών καθημερινά τον τελευταίο ένα χρόνο. Η χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής, όπως και των Teams και Zoom εκτοξεύθηκε εν μέσω πανδημίας.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News