BUSINESS & FINANCE

Profile: Έρχεται νέα εξαγορά στο εξωτερικό – Στόχος ο υπερδιπλασιασμός του τζίρου

Τριετές πλάνο με εστίαση στην Ευρώπη

Profile: Έρχεται νέα εξαγορά στο εξωτερικό – Στόχος ο υπερδιπλασιασμός του τζίρου

Κοντά σε ακόμη μία εξαγορά φαίνεται ότι βρίσκεται ο Όμιλος Profile, ο οποίος έχει θέσει ως στόχο τη μεγέθυνση του τζίρου έως τα 35 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας -δηλαδή υπερδιπλάσιος σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα- μέσω ενός φιλόδοξου επενδυτικού πλάνου, με κύριο άξονα την αγορά της Ευρώπης.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης των επιμέρους στοιχείων της πρόσφατης απόκτησης της σουηδικής εταιρείας Euronext Centevo, o διευθύνων σύμβουλος, Ευάγγελος Αγγελίδης, έκανε λόγο για μία «ακόμη πιθανή εξαγορά μετά το καλοκαίρι», επιβεβαιώνοντας ότι «βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο των συζητήσεων».

Παρότι απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε αναφορά στην ταυτότητα της συγκεκριμένης εταιρείας, διευκρίνισε ότι η πιθανή εξαγορά αφορά το banking και κυρίως τη συμπληρωματικότητα των τραπεζικών προϊόντων.

Eστίαση εκτός Ελλάδας

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και ιδρυτής, Μπάμπης Στασινόπουλος, περιγράφοντας την στρατηγική των εταιρικών εξαγορών, σημείωσε ότι στόχος είναι να βρίσκουμε προϊόντα και υπηρεσίες εκτός Ελλάδας, κατά προτίμηση στην Ευρώπη, και ιδίως σε πλούσιες χώρες που προσφέρουν ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία.

Όσον αφορά τα έργα πληροφορικής στην Ελλάδα, παραδέχθηκε ότι υπάρχει μεγάλη κινητικότητα, χάρη και στο μεγαλόπνοο Ταμείο Ανάκαμψης των 32 δισ. ευρώ, εξηγώντας όμως, ότι τα πρώτα τιμολόγια από τα έξι δισ. ευρώ που αφορούν την τεχνολογία, δεν πρόκειται να έρθουν πριν το 2022. «Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις, αλλά ας περιμένουμε να δούμε».

Ταυτόχρονα, κληθείς να σχολιάσει τα επόμενα βήματα μετά την αποτυχία απόκτησης της Singular Logic, ο κ. Στασινόπουλος επεσήμανε ότι αυτή την στιγμή «δεν υπάρχει κάποια ελληνική εταιρεία την οποία παρακολουθούμε και για την οποία ενδιαφερόμαστε», επαναλαμβάνοντας ότι η εστίαση βρίσκεται στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου διαπιστώνεται υψηλή προστιθέμενη αξία.

Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι το 45% του τζίρου προέρχεται από τη Γηραιά Ήπειρο. Ακολουθεί στο 34% η Ελλάδα, στο 17% η Μέση Ανατολή και στο 4% η Αμερική. Ωστόσο, η διοίκηση εμφανίστηκε θετική στην προοπτική συμμετοχής σε επικείμενους διαγωνισμούς του υπουργείου Εργασίας, οι οποίοι αφορούν τα επικουρικά ή τα επαγγελματικά ταμεία, παραπέμποντας και στην ήδη αποκτηθείσα εμπειρία από τους υπάρχοντες ιδίωτες πελάτες.

«Όχι» σε αύξηση κεφαλαίου

Σ’ αυτό το πλαίσιο, ο κ. Αγγελίδης έθεσε ως στόχο την αύξηση του τζίρου του Ομίλου από τα 22 εκατ. ευρώ το 2021 (47%) σε 30 εκατ. ευρώ το 2022 (+36%) και σε 35 εκατ. ευρώ το 2023 (+17%). Ταυτόχρονα, τα κέρδη EBITDA (προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) εκτιμάται ότι θα εξελιχθούν από 4,2 εκατ. ευρώ το 2020 σε 5,5 εκατ. ευρώ το 2021, σε 7,9 εκατ. ευρώ το 2022 και σε 9,5 εκατ. ευρώ το 2023.

Κύριος μοχλός αυτή της αναπτυξιακής προοπτικής, όπως διαμηνύθηκε, θα παραμείνει ο κλάδος του investment, όπως και του banking, ενώ θα ακολουθήσουν το treasauring και τα δημόσια έργα. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό ότι το επενδυτικό πλάνο θα υλοποιηθεί με ίδιους πόρους και ορισμένα δανειακά κεφάλαια, με τη διοίκηση να εκτιμά ότι δεν θα χρειαστεί αύξηση κεφαλαίου.

Ερωτηθείς δε, για την προοπτική παράλληλης εισαγωγής σε κάποιο χρηματιστήριο του εξωτερικού, λόγω και του discount στη Λεωφόρο Αθηνών, ο κ. Στασινόπουλος εξήγησε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη σκέψη, μην αποκλείοντας ωστόσο μια σχετική εξέλιξη σε μεταγενέστερο επίπεδο.

Στο +35% ο τζίρος χάρη στην Centevo

Όσον αφορά την πρόσφατη εξαγορά της σουηδικής Centevo, ο επικεφαλής της Profile σχολίασε ότι αυτό που θέλουμε είναι να αγοράζουμε μία εταιρεία που ξέρουμε πώς λειτουργεί σε τιμή μικρότερη απο ό,τι αξίζει. «Αυτό καταφέραμε με την Login το 2017, αυτό θα καταφέρουμε και με την Centevo».

Σύμφωνα με τον κ. Αγγελίδη, παράλληλα, η απόκτηση της σκανδιναβικής εταιρείας θα προσθέσει στην Profile ετήσιο τζίρο της τάξης του 35% ή αλλιώς 5,5 εκατ. ευρώ, τα οποία θα αυξηθούν σε 7,5 εκατ. ευρώ το 2023. Σήμερα, η Centevo διαθέτει 45 εργαζόμενους και 65 πελάτες, με τον μεγαλύτερο να συνεισφέρει έως το 12% του ετήσιου τζίρου, δείγμα της απουσίας μεγάλων εξαρτήσεων.

Όσον αφορά τους στόχους της συγκεκριμένης επιχειρηματικής κίνησης, ο διευθύνων σύμβουλος υπενθύμισε τα εξής:

  • Η επέκταση στις σκανδιναβικές χώρες.
  • Η εξυπηρέτησε μεγάλων πελατών, όπως η Nordea Bank, η Danske Bank και η κρατική εταιρεία πετρελαίων της Νορβηγίας κ.α.
  • Η επιτάχυνση των μεγεθών του ομίλου.
  • Η αξιοποίηση των λύσεων διαχείρισης επενδύσεων, οι σημαντικές συνέργειες, η ανταλλαγή τεχνογνωσίας.
  • Η απόκτηση επαφών με το Euronext (σ.σ. ήταν πωλητής της Centevo), μέσω της διατήρησης μιας σχέσης συνεργασίας τα επόμενα πέντε χρόνια.

Αυτή την στιγμή, η Profile διαθέτει παρουσία σε 45 διαφορετικές χώρες, εξυπηρετώντας περισσότερους από 300 μεγάλους εταιρικούς πελάτες, με το ποσοστό διατήρησης των πελατών να αγγίζει το εντυπωσιακό το 98%. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών διαμορφώνεται σε 15,6 εκατ. ευρώ (στοιχεία του 2019)

moneyreview.gr

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News