Πώς η πανδημία επηρέασε τις εμπορευματικές μεταφορές
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Σημαντικό είναι το «αποτύπωμα» της πανδημίας του κορωνοϊού στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, οι οποίες εμφανίζουν διψήφια μείωση σε επίπεδο βάρους φορτίων.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), κατά το γ’ τρίμηνο του 2020, παρατηρήθηκε κάμψη 19,4% στο βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με ελληνικά φορτηγά οχήματα τόσο σε εγχώριες όσο και σε διεθνείς μεταφορές.
Αποτέλεσμα ήταν το συνολικό βάρος να διαμορφωθεί σε 86,3 εκατ. τόνους έναντι 107 εκατ. τόνων το αντίστοιχο διάστημα του 2019, παρότι τα τονοχιλιόμετρα περιορίστηκαν ελαφρώς σε 6,1 εκατ. από 6,21 εκατ. το προηγούμενο έτος.
Η σημαντικότερη μείωση, όσον αφορά τον τύπο του φορτίου, σημειώθηκε στην κατηγορία «κινητές αυτοκινούμενες μονάδες», ενώ μικρή αύξηση καταγράφηκε στις «λοιπές κατηγορίες συσκευασίας».
Όσον αφορά τη γεωγραφική κατανομή, το 54,2% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στη βόρεια Ελλάδα, όπου σημειώθηκε αύξηση κατά 3,1% σε σχέση με το 2019. Στην Αττική δε, παρατηρήθηκε άνοδος κατά 7,2%, η μεγαλύτερη σ’ όλη την επικράτεια.
Αντίθετα, η ισχυρότερη «βουτιά» καταγράφηκε στην περιφέρεια Νήσων Αιγαίου και Κρήτης, όπου υπήρξε μείωση της τάξης του 48,6%, λόγω και της μειωμένης τουριστικής κίνησης. Αντίστοιχα ήταν και τα στοιχεία των εκφορτώσεων.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News